ثبت اطلاعات بیش از ۲۵ هزار طلبه در سامانه نجم/ بهره‌برداری از سوپرسامانه در حوزه‌های علمیه خواهران

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه مدیریت در بخش فناوری به یکپارچگی رسیده و به زودی یک سوپر سامانه راه اندازی می‌شود که تمام کارهای آموزشی، تحقیقی و پژوهشی در این سامانه پشتیبانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، دکتر طائی زاده در اجلاس مدیران استانی که در مرکز مدیریت حوزه خواهران در قم برگزار شد، فعالیت های بخش فناوری مرکز مدیریت را تشریح کرد و اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد کارهای مرکز و مدارس با سامانه‌ها انجام می‌شود.

وی از راه اندازی سامانه نجم خبر داد و افزود: این سامانه کارهای فرهنگی مرکز مدیریت حوزه را ساماندهی کرده و اطلاعات به صورت جامع و دستبندی کامل تجمیع شده و اطلاعات بیش از ۲۵ هزار طلبه در آن ثبت شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران از توسعه سامانه نجم در حوزه پژوهشی نیز خبر داد و گفت: حوزه مدیریت در بخش فناوری به یکپارچگی رسیده و به زودی یک سوپر سامانه راه اندازی می‌شود که تمام کارهای آموزشی، تحقیقی و پژوهشی در این سامانه پشتیبانی می‌شود.

وی بُعد سخت افزاری مرکز را مورد ارزیابی قرار داد و بیان کرد: متاسفانه در این بخش بیش از ۵۰ درصد از سخت افزارهای مرکز فرسوده است و باید به روزرسانی شود و با این که در دو سال اخیر تزریق‌هایی انجام شد اما نتوانست نیاز مرکز را برطرف کند.

دکتر طائی زاده از ارسال درخواست به شورای عالی سیاست گذاری در خصوص به روزرسانی سیستم‌ها خبر داد و یادآور شد: حوزه در بُعد امنیت و سرعت شرایط خوبی دارد و زیرساخت‌های خوبی در مرکز وجود دارد.

وی ادامه داد: با تغییر اپراتور از همراه اول به ایرانسل توانستیم سرعت و کیفیت بهتری در اختیار مدارس قرار دهیم و در توافق اخیر با وزارت فناوری و اطلاعات برای هر مدرسه ۷ میلیون تومان برای تغییر فیبر و مودم همراه هزینه خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه خواهران به بُعد آموزش و فرهنگ سازی نیز اشاره کرد و گفت: همه کارهای آموزشی و پژوهشی توسط سامانه‌ها پشتیبانی می‌شود و با این وجود طلبه‌ها در استفاده از فضای مجازی مشکلاتی دارند و کمترین فعالیت نسبت به سایر اقشار جامعه از طرف طلاب خواهر ثبت شده است.

وی تاکید کرد: باید دانش فعالیت در فضای مجازی را در بین طلاب بیش از گذشته آموزش بدهیم و آنها را با مفاهیم جدیدی مانند هوش مصنوعی آشنا کنیم و در این راستا بیش از ۱۴ دوره در سامانه بارگذاری شده و در صورت گذراندن این دوره از مرکز فنی و حرفه ای مدرک دریافت خواهند کرد.

دکتر طائی زاده با ابراز تأسف از عدم استفاده مراکز حوزوی خواهران از سامانه رصد، تاکید کرد: این سامانه در کارهای روز و برنامه ریزی‌ها می‌تواند بسیار کمک کند و بسیاری از مراکز دولتی و خصوصی در کشور از این سامانه استفاده می‌کنند اما هنوز مدارس ما از این سامانه استفاده نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha