نشست پژوهشی طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزیره کیش برگزار شد

نشست پژوهشی طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزیره کیش با موضوع تبیین اهداف و محورهای نهمین جشنواره تحقیق گروهی رشد برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طباطبایی ضمن تقدیر و تشکر از برنامه‌ریزی و تلاش‌های معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در مرکز، استان هرمزگان و مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کیش در راستای نهمین جشنواره تحقیق گروهی رشد، بیان کرد: نشست پژوهشی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزیره کیش با موضوع تبیین اهداف و محورهای نهمین جشنواره تحقیق گروهی رشد با حضور طلاب این مدرسه به مدت ۱ روز برگزار شد.

وی با اشاره به پیشینه طولانی جشنواره‌های رشد تاثیرات گسترده و مهم و استقبال رو به رشد طلاب و اساتید از این جشنواره را مزیت قابل‌توجهی خواند.

 استاد حوزه در ادامه افزود: قطعاً رویکرد تحقیق گروهی می تواند آثار مهمی را در روند علمی و اجتماعی و تمرین تاثیرگذاری همه ما در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

نشست پژوهشی طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزیره کیش برگزار شد


 وی با اشاره به دو محور مهم جشنواره تحقیق گروهی رشد، افزود: محور آزاد و محور ویژه شامل چالش های فقهی نوظهور در عرصه زنان، خانواده و فضای مجازی آسیب ها و فرصت‌ها، ازدواج و جوانی جمعیت از کلیه طلاب مدرسه دعوت نمود تا با تشکیل گروه های دو تا چهار نفره آمادگی خود را برای شروع همکاری و مشارکت در جشنواره اعلام نمایند.


حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در پایان برخی از محورهای مرتبط با بخش ویژه جشنواره تحقیق گروهی رشد را با مشارکت طلاب و اساتید حوزه بررسی و مورد پیشنهاد و تحلیل اجمالی قرار دادند، این موضوعات عبارتند از: احکام آرایش های جدید، نقش‌آفرینی بانوان در جامعه به ویژه در بحث اشتغال، موضوع گسست عاطفی خانواده، شکاف بین نسل‌ها عوامل و راهکارها، نقش مادران در کاهش آسیب‌های فضای مجازی، رابطه اقتصاد خانواده و فرزندآوری، موانع اقتصادی ازدواج، علل گرایش دختران به حضور اجتماعی، ولایت شوهر و نفقه در زنان مستقل، تحلیل فقهی حاملگی‌های جدید، شیوع خود دیگر پنداری در نوجوانان، حوزه علمیه رسانه و فضای مجازی، بررسی وجوب فقهی فرزندآوری، موضوع حیوانات خانگی چالش ها و راهکارها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha