جهانی اندیشیدن ضرورت بانوی طلبه تراز انقلاب/ هنر و رسانه؛ دو ابزار کار طلبه امروزی

استاد پیشکسوت حوزه علمیه خواهران یزد با تبیین ویژگی های بانوی طلبه تراز انقلاب، جهانی اندیشیدن و بکارگیری ابزار هنر و رسانه را شرط موفقیت طلبه امروزی در انجام مأموریت های طلبگی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم مرضیه سادات نقیب القراء استاد پیشکسوت حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در پاسخ به این سؤال که طلبه امروزی و تراز انقلاب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ اظهارداشت: طلبه تراز انقلاب کلاً باید ذوق و علاقه‌اش و ذات طلبگی‌اش به سمت انقلابی بودن و انقلابی ماندن باشد.

وی، تصریح کرد: بانوی طلبه در واقع از امام زمان(عج) دعوت‌نامه دارد و برای تحصیل در حوزه از دو جهت علمی و عملی یعنی تحصیلی و تهذیب و خودسازی باید رشد یابد و برای پیشرفت در این مسیر قدم بردارد و لحظه ‌به ‌لحظه خودسازی کند.

استاد پیشکسوت حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطرنشان کرد: طلبه باید به یک تحول درونی برسد و اگر منهای تزکیه و تهذیب باشد مفهوم طلبگی در وی معنایی ندارد.

خانم نقیب القراء بیان کرد: رشد طلبه و سیر و سلوک او هم در تزکیه و هم در تعلیم است و اگر این‌گونه به مسیر خود ادامه دهد طلبه تراز انقلاب تحقق می‌یابد.

وی، تأکید کرد: حوزه علمیه خواهران پس از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی اکنون باید در رأس امور مراکز فرهنگی بانوان باشد و نباید فقط نگاه صرفاً علمی داشته باشد؛ اگرچه از نظر علمی نیز باید در زمینه مسائل زمان و پاسخگویی به شبهات زنان در دنیا حرف اول را بزند.

استاد پیشکسوت حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: نشر علوم اسلامی از وظایف حوزه‌های علمیه است و قرآن در چند مورد تأکید می‌کند « هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدیٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ؛ او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.»

خانم نقیب القراء با بیان این که از آیات قرآنی نتیجه می گیریم که کل جهان در اختیار اسلام قرار می‌گیرد درحالی‌که ما می‌دانیم اسلام هیچ‌گاه بدون حجت نبوده و نیست، گفت: اکنون رسالت طلبه‌ها همان رسالت اولیا و اوصیای الهی است و این مدال افتخاری برای ماست و این مدال افتخار مسئولیت آفرین نیز می‌شود و جهد و کوشش و تلاش را باید به همراه بیاورد که در واقع تلاش برای خوب درس تحصیل کردن خواندن و با نگاه های عمیق و دغدغه مند همکار امام زمان ارواحنا له الفدا باشد.

وی ابراز کرد: طلبه انقلابی علاوه بر سنگر علمی و اخلاقی تمام سعی و تلاش او دغدغه جهان اسلام و دغدغه جامعه ایده آل جهان اسلام باید باشد و انسان کامل و مقربی تربیت شود و مبانی رهبری را به سهم خود تحقق بخشد.

استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: طلبه‌ها سربازان فرهنگی امام عصر (عج) هستند و بدون داشتن روحیه انقلابی نمی توان در خانه‌های فرهنگی امام زمان (عج) که همان مدارس علمیه هستند حضور یافت و روحیه انقلابی یعنی تلاش و مجاهدت در راه علم و معنویت و پیشبرد جامعه به سوی تمدن نوین اسلامی و بسترسازی و آماده‌سازی برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

خانم نقیب القراء اظهار کرد: اگر طلبه جایگاه خود را نشناسد و خودش را اصلاح نکند و با نیازهای متغییر زمان مطابقت ندهد از این مسیر دور می شود و در واقع طلبه باید در مسیر حرکت شتابنده انقلاب حرکت کند و خود را آماده نماید.

وی، فرمایش امام خامنه ای را درباره حوزه های علمیه خواهران یادآور شد و گفت: ایشان در این باره فرمودند«پدیده‌ خواهران طلبه، خیلی پدیده‌ عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه‌ خواهران تربیت شوند؛ این چه حرکت عظیمی خواهد بود.»

استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: امروز نیاز به تبلیغ و علوم معارف اسلامی در دنیا به قدری است که طلبه ما ظرفیت این موضوع را باید با فراگیری علوم مرتبط برای حضور مؤثر در رسانه‌های ارتباطی و فضای مجازی با ادبیات روز در خود ایجاد نماید و محتوا را در قالب هنر و رسانه امروز به جامعه عرضه کند.

خانم نقیب القراء یادآور شد: شهید مطهری (ره) در کتاب تربیت اسلامی چنین روزی را پیش‌بینی می‌کردند که شاید روزی برسد که تربیت اسلامی به روش «تبلیغ بیانی» جواب ندهد و باید شیوه‌های نوین را جایگزین کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha