تقدیر خانم حسینی‌واعظ از زحمات چهل ساله مؤسس و مسئولان مجموعه حوزوی الزهراء(س) گرگان

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در آئین افتتاح فاز سوم مجتمع تحصیلات تکمیلی سطح سه و چهار الزهراء(س) گرگان از زحمات چهل ساله مؤسس و مسئولان این مجموعه قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم حسینی واعظ در افتتاحیه فاز سوم مجتمع تحصیلات تکمیلی سطح سه و چهار الزهراء(س) گرگان با تبریک ولادت امام رضا(علیه‌السلام)، حوزه‌های علمیه خواهران را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست که بانوان کشور توانستند از مکتب قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) و علوم آن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در سایه حمایت‌های نظام اسلامی به رشد، بالندگی و شکوفایی رسید و توانست آینده خود را طراحی و ترسیم کرده و به آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای هموارتر کردن مسیر بپردازد تا با تربیت بانوان عالمه و فاضله در رساندن پیام قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) به جامعه جهانی نقش آفرینی کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان اعلام کرد: استان گلستان دارای ۱۲ مدرسه علمیه در مقطع سطح(۲)، یک مؤسسه آموزش عالی در سطح سه با چهار رشته و یک مرکز تخصصی در سطح چهار با دو رشته دارد که از سال ۱۳۶۰ تا کنون بیش از دو هزار بانوی دانش‌آموخته در این مراکز علمی تحصیل کردند.

خانم حسینی واعظ اظهار کرد: امروز در مجموعه کم نظیر الزهراء(س) گرگان که به همت والای آیت الله نورمفیدی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم گرگان بنا شده است، حاضر شده‌ایم تا فاز سوم این مجموعه تخصصی در مقطع سطح سه و چهار را افتتاح کنیم که مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان از سال ۶۱ تأسیس شد و تاکنون چند صد بانوی دانش اموخته به جامعه تحویل داده است.

وی افزود: این مجموعه حوزوی توانست در مقطع سطح سه، مجوز چهار رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، کلام اسلامی و در روزهای اخیر نیز رشته کلام با گرایش امامت را دریافت کند؛ همچنین در این مجموعه، خواهران طلبه در مقطع سطح چهار در دو رشته تفسیر تطبیقی و فقه خانواده مشغول به تحصیل هستند که بر خود لازم می‌دانم از حضرت ایت الله نورمفیدی موسس محترم این مجموعه تشکر کنم که همیشه با نگاه بلند خود به علم‌آموزی و تحصیل بانوان، راه تحصیل و پیشرفت این قشر تأثیرگذار را در استان گلستان میسر و آسان کردند.

استاد حوزه اضافه کرد: ایشان غیر از حمایت از مجموعه حوزوی الزهراء(س) گرگان، در سال‌های اخیر حمایت‌های مادی و معنوی دیگری نیز در مناسبت‌های مختلف نسبت به طلاب و اساتید و بویژه طلاب کم برخوردار در سطح کل استان داشته‌اند.

خانم حسینی واعظ در ادامه با تشکر از رئیس و اعضای هیئت امنا، مدیر و معاون آموزش مدرسه به خاطر چهل سال زحمت و حمایت از مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان، اعلام کرد: نکته مهم پایانی کلام بنده این است که این  مجموعه کم نظیر، بدون بودجه‌های استانی و دولتی بلکه با منابع پایداری که مؤسس محترم برای ایجاد مراکز حوزوی قرار داده، ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha