آزمون ورودی مقاطع تکمیلی سطوح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

آزمون ورودی مقاطع تکمیلی سطوح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ حوزه‌های علمیه خواهران جمعه ۱۲خردادماه ۱۴۰۲ در ۷۱ مرکز آزمون در سراسر کشور بصورت همزمان برگزار شد.

در سال تحصیلی جدید، تعداد ۳۷۴۲ نفر در ۱۸۴ رشته محل در سطح سه  و تعداد ۸۱۵ نفر در ۵۰ رشته محل در سطح چهار ثبت نام نموده اند.

قابل ذکر است که تعداد رشته محل ها در مقطع عالی(سطح سه) در سال جاری ۱۸۴ رشته محل  و در مقطع تخصصی(سطح چهار) ۵۰ رشته محل بوده که نسبت به سال گذشته که در سطح سه ۱۶۵ رشته محل  و در سطح چهار ۴۶ رشته محل بودند، افزایش پیدا کرده است.

سه رشته «تفسیر و علوم قرآنی»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» و «فقه و اصول» دارای بیشترین متقاضی در سطح ۳  و رشته های «تفسیر تطبیقی»، «فقه و اصول» و رشته «علوم و معارف قرآن» دارای بیشترین متقاضی در سطح ۴ در سال جاری بوده اند.

داوطلبین آزمون ورودی سطح ۳  در مدت ۱۲۰ دقیقه به ۱۰۰ سوال چهار گزینه ای و داوطلبین آزمون ورودی سطح ۴  در مدت ۱۸۰ دقیقه به ۶۰ سوال چهارگزینه ای و ۱۰ سؤال تشریحی پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل مدیر و خانم افشار معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران به همراه برخی از مدیران با حضور در مدرسه علمیه معصومیه از نحوه برگزاری آزمون های مقاطع تکمیلی بازدید و با مسئولان مرکز گفت‌وگو  کردند.

شایان ذکر است، نتایج آزمون مقطع عالی(سطح ۳) در تاریخ ۲۴ خردادماه و نتایج آزمون مقطع تخصصی(سطح۴) ۱۰ تیر ماه اعلام خواهد شد و پس از اعلام نتایج آزمون، پذیرفته شدگان وارد مرحله مصاحبه می‌شوند و در بازه زمانی تیرماه مصاحبه های این مقاطع تحصیلی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha