برنامه ریزی پذیرش حوزه علمیه هم مقدس است هم راهبردی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نگاه نخبگانی و نخبه پروری در حوزه های علمیه را، نگاه تقدسی و راهبردی برشمرد و گفت: پذیرش حوزه های علمیه و رویکرد نخبگان به حوزه علمیه از مسائلی است که هم نگاه تقدسی به آن داریم و هم نگاه راهبردی تمدنی.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه حوزه های علمیه خواهران، صبح امروز  اولین گردهمایی ائمه جمعه استان بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این گردهمائی به بیان نکاتی در مورد پذیرش حوزه علمیه خواهران پرداخت و اهمیت موضوع پذیرش حوزه های علمیه و جذب طلبه و یار برای سربازی امام زمان را از موضوعات اساسی و حیاتی برای نظام اسلامی دانست.

وی نگاه نخبگانی و نخبه پروری در حوزه های علمیه را، نگاه تقدسی و راهبردی برشمرد و بیان داشت: پذیرش حوزه های علمیه و رویکرد نخبگان به حوزه علمیه از مسائلی است که هم نگاه تقدسی به آن داریم و هم نگاه راهبردی تمدنی.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تاکید کرد: اما مقدس است چون خداوند متعال جامعه ایمانی را برای بهره برداری آحاد مردم از معارف الهی و حوزه درس پیامبر اعظم صل الله علیه و آله و سلّم ترغیب فرموده است. 
حجت الاسلام اسماعیلی به رویکرد راهبردی پذیرش حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: پذیرش حوزه  های علمیه را از آن جهت میگوئیم راهبردی است چون در نگاه تمدنی و برپایی تمدن نوین اسلامی حوزه های علمیه نقش بی بدیل خود یعنی معارف الهی و سبک زندگی اسلامی را باید نشر دهند.
وی در پایان با درخواست از ائمه جمعه استان بر لزوم تبلیغ حوزه و بیان دستاوردهای آن، هم در خطبه ها و هم ترغیب خانواده ها و افراد مستعد به سمت حوزه تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha