مطالعه کلام ائمه اطهار علیهم‎السلام باید در دستور کار مبلغان قرار گیرد

استاد حوزه خواهران با تأکید بر مطالعه کلام ائمه اطهار(ع) برای کار تبلیغ، گفت: ما نیاز داریم کلام ائمه اطهار(ع) و حضرت زینب(س) را بشناسیم و به‌صورت تخصصی به آن بپردازیم تا مبلغان ما به‌خصوص طلاب خواهر به این سلاح مسلح شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زهرا فخر روحانی در هم‌اندیشی بزرگ آموزشی و معرفتی بانوان مبلغ که صبح امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، طلاب بانو  را پرچم‌دار عاشورا بعد ۱۴۰۰ سال دانست و اظهار داشت: حضرت زینب(س) دلگرم تبلیغ ما بوده و امروز ما در شرایط مطلوب از قیام امام حسین صحبت می‌کنیم.

وی با یادآوری آستانه تحمل هر انسانی، افزود: زینب کبری(س) در شرایط آن روز مشکلاتی را پشت سر گذاشت که امام زین‌العابدین(ع) نیز بدترین روز زندگی خود را روزهای شام می‌دانست و حضرت زینب کبری(س) با تمام این مشکلات با سخنرانی در شام پایه‌های حکومت ظلم را لرزاند.

استاد حوزه با دعوت طلاب و مردم بر مطالعه وقایع روزهای عاشورا، بیان کرد: ما از سیره اهل‌بیت علیهم السلام امروز اطلاعات زیادی داریم اما از کلام اهل‌بیت(ع) اطلاعات زیادی نداریم و نیاز است در این حوزه نیز مطالعات خود را گسترش دهیم.

وی شرایط فرهنگی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه رسانه امروز در معرفی الگوهای نامناسب موفق عمل کرده و ما نتوانستیم الگوهای حقیقی را به ‌خوبی به جوانان معرفی کنیم.

خانم فخرروحانی ادامه داد: جوانان به علت خلأ کار فرهنگی ما مبلغان دینی صدای بلندگوی ناحق را شنیده اند و بدانیم سقوط همیشه راحت‌تر از صعود بوده و باید برای این سختی برنامه داشته باشیم.

وی حضرت زینب(س) را الگوی مبلغان عنوان کرد و گفت: حضرت زینب(س) سه خطابه در طی اسارت و رسیدن به شام دارد که توانسته جریان فرهنگی جامعه را تغییر داده و این کلام و نقش محوری وی را نشان می‌دهد که باید ما از آن الگو بگیریم.

استاد حوزه ادامه داد: نفوذ کلام قدرتی دارد که ما نسبت به آن بی‌توجه هستیم درصورتی‌که از هر صلاحی قوی‌تری بوده و باید بدانیم صاحب نیت صالح، نفوذ کلام داشته و باید از خداوند برای داشتن نفوذ کلام و معرفی اهل‌بیت(ع) کمک بخواهیم.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ کلام حضرت زینب(س) است که کمتر از ۴۸ ساعت سبب شد کوفیان پشیمان شدند و ما نیاز داریم این کلام را بشناسیم و به‌صورت تخصصی به آن بپردازیم تا مبلغان ما به‌خصوص طلاب خواهر به این سلاح مسلح شوند.

خانم فخرروحانی در ادامه خطبه‌های حضرت زینب(س) را مورد بررسی قرارداد و گفت: خطبه شام حضرت زینب(س) یکی از والاترین الگوی کلامی برای مبلغان است و باید استفاده از قرآن در سخنان خود را در صدر قرار دهیم زیرا استفاده از کلام قرآن همه را به سکوت واداشته و امکان شنیده شدن کلام حق را می دهد.

وی یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی نیز به‌واسطه نفوذ کلام امام خمینی(ره) رقم خورد و باید بدانیم با نفوذ کلام می‌توانیم انقلاب‌های فرهنگی بزرگی را در جهان رقم بزنیم و این یعنی عرصه بانوان و دختران را باید با تبلیغ هدایت کنیم زیرا جامعه امروز ما نیاز به این تبلیغ دارد.

استاد حوزه خواهران در ادامه دغدغه‌های مقام معظم رهبری را یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری نسبت به عرصه تبلیغ نگران است و رسانه‌های غربی و دشمنان در این عرصه بسیار قوی عمل کرده و واقعیت این است که بانوان تعیین کننده این پیروزی هستند.

وی تأکید کرد: وظیفه امروز ما طلاب خواهر بسیار سنگین است و نباید از سختی‌ها بترسیم زیرا این سختی در تمام دوره‌های ائمه اطهار علیهم السلام وجود داشته و تنها به دوران ما ختم نمی‌شود و در تمام دوره‌ها افرادی بانفوذ کلام و نیت الهی توانسته‌اند کارهای بزرگی را رقم بزنند.

خانم فخرروحانی در پایان فرصت ماه محرم و صفر را یادآور شد و اظهار داشت: این مسئولیتی که امروز بر دوش ما نهاده شده توفیقی است که خداوند به ما داد تا بتوانیم دین و فرهنگ الهی رابین مردم تبلیغ کنیم و از این فرصت بامطالعه و تحقیق و به‌خصوص اخلاص بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha