برپایی مجالس عزای سیدالشهدا(ع) لزره بر جان ابرقدرت‌های جهان می‌اندازد 

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد عزاداری‌های مسلمانان را زمینه‌ساز اجتماع و ارتباط آنها با همدیگر دانست و گفت: برپایی مجالس عزای سرور و سالار شهیدان لزره بر جان ابرقدرت‌های جهان انداخته است. 

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نسرین صادقی در آیین عزاداری دهه اول محرم که در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت عزاداری بر امام حسین(ع) و ریشه آن در مکتب و اعتقادات مسلمانان، گفت: شهادت جانسوز سیدالشهدا(ع) باعث شد تا عزاداری به صورت فرهنگ و مکتبی در جامعه اسلامی به‌خصوص تشیّع بروز و ظهور کرده و در قلب تاریخ و جان و دل ملّت‌ها رسوخ کند و تحوّلات شگرفی را در بشریت به وجود آورد.

وی افزود: به موازی پیشرفت این مکتب و فرهنگ در طول تاریخ، شبهه‌هایی پیرامون عزاداری بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از طرف دشمنان یا مذاهب مختلف مطرح شده که حل این شبهه‌ها در هر عصری می‌تواند به نوعی به رشد و بالندگی این مکتب قوت بخشد.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد با اشاره به اینکه از طرح شبهه، نقد و انتقاد نباید ترسید، تصریح کرد: پاسخگویی به شبهه، بنیان‌های معرفتی انسان را به مسائل اسلامی و مؤلّفه‌های فرهنگی تقویت می‌کند و در پرتو این پشتوانه نظری، ایمان آدمی نیز رشد و تعالی پیدا می‌کند.

خانم صادقی انسان‌سازی را از فلسفه‌های عزاداری بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و تاکید کرد: عزاداری آگاهانه و عاشقانه سبب انتقال فضائل و آرمان‌های فردی که برای او عزاداری می‌شود به عزادارانش شده و در واقع آن فرد یا افراد به‌عنوان الگویی کامل در جامعه مطرح می‌شود و این الگوگیری عامل پیمودن راه هدایت و رسیدن به قلّه سعادت است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، عزاداری‌ها را زمینه‌ساز اجتماع و ارتباط شیعیان با همدیگر در مسیر دفاع از حق دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ، عزاداری‌ها مورد نهی و نفرت ستمگران بوده و همواره تلاش کرده‌اند که مانع برپایی عزاداری‌ها شوند در دوران کنونی نیز ابرقدرت‌های جهان واهمه و بیم‌شان از مجالس عزای اهل بیت(ع) نسبت به مسائل دیگر بیشتر است‌.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha