تقابل تمدن اسلامی و فرهنگ غرب بر سر  سبک زندگی است

استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان، دنیای امروز را دنیای تقابل معرفی کرد و گفت: مهم‌ترین محور تقابل، تقابل تمدن اسلامی و فرهنگ غرب بر سر چگونه زیستن است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، آزاده دنکوب در کارگاه «توانمندسازی مبلغین» ویژه ماه محرم که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد، بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر و ایام عزاداری امام حسین(ع) فرصت خوب و موقعیت مناسبی برای ایجاد سلم و رفاقت بین دوستداران حسینی فراهم می‌کند تا مشکلات و اختلاف‌ها در خیمه امام حسین(ع) حل شود.

وی دنیای امروز را دنیای تقابل معرفی کرد و افزود: مهم‌ترین محور تقابل، تقابل تمدن اسلامی و فرهنگ غرب بر سر چگونه زیستن است.

استاد حوزه توجه به مهارت نشر خوبی‌ها و التزام به ابزارهای ایجاد ولاء طرفینی در خروجی خوب و اثرگذار تبلیغ را ضروری و لازم دانست و تصریح کرد: ایجاد ویژگی «خوب دیدن» و فرهنگ سازی «روایت خوبی‌ها» در نشر خوبی‌ها موثر است.

وی با بیان این که بیان و حل مسائل فرهنگی جامعه امروز به حرفی نو از مبانی انقلاب اسلامی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در انتقال پیام، اهمیت فضای فرستنده و فضای گیرنده و همچنین ظرف انتقال پیام و  موقعیت پیام تبلیغی از تمهیدات و مقدمات تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین مبلغ و کنشگر اگر اهل دوستی و شفقت با همه آحاد مردم از عقاید و سلایق مختلف فکری باشد، بهتر می‌تواند مطالب و محتوا را به مخاطب انتقال دهد.

دنکوب با بیان این که در نگاه قرآنی دو نوع حیات طیبه و خبیثه وجود دارد یادآور شد: در نگاه قرآنی حیات طیبه، رتبه برتری از حیات عادی انسان دارد و مهم‌ترین ویژگی حیات طیبه، احساس رضایت از زندگی است که والاترین مصداق این نوع حیات، زندگانی ائمه معصومین و اهل بیت(ع) است و راه دستیابی به رضایت در زندگی تطبیق توقع و انتظارها با واقعیت‌های زندگی است که در سیره اهل بیت(ع) و معارف و دستورات اسلامی برای تعدیل توقع‌های انسان، بر تفکر واقع‌گرا تاکید می‌شود.

دنکوب ذهن انسان را اصلی‌ترین میدان نبرد در محاسبات و راهبرد عملیاتی دشمن، برشمرد و تاکید کرد: در اتاق جنگ دشمن طراحی پیام و اثرگذاری آن در حوزه‌های مختلف حرف اول را می‌زند و یکی از مهم‌ترین کانال‌های معرفت‌سازی  فضای مجازی است که دشمن با استفاده از آن و تحت تاثیر گذاشتن ذوق و سلیقه، فکر و مزاج را مدیریت می‌کند.

استاد حوزه  در پایان مهم‌ترین هدف تهاجم رسانه‌ای غرب را معرفی الگوهای غربی به جوانان و نوجوانان خواند و ابراز کرد: در روایات  اهل بیت(ع) توصیه به الگوگیری از بزرگان شده است و تحقق این الگوگیری، نیاز به تبلیغ و ترویج تفکر حسینی و شناساندن آن به جهانیان دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha