گریه بر امام حسین(ع) باید زمینه تحول و تقرب به پروردگار را ایجاد کند

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان گفت: گریه بر امام حسین(ع) باید زمینه تحول و تقرب به پروردگار را ایجاد کند، چنانچه باید ما را از ظواهر عبور دهد و این وظیفه و رسالت خطیر مبلغان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم مریم میرکریمی در گردهمایی مبلغان محرم که از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان با حضور مبلغان این موسسه برگزار شد، ماه محرم را نهضتی اخلاقی برشمرد که مقصد آن توحید است.

وی با استناد به روایات؛ گریه بر امام حسین(علیه‌السلام) و رسیدن به حقیقت این گریه را از جمله ارزاق ماه محرم برشمرد و افزود: گریه بر امام حسین(ع) باید زمینه تحول و تقرب به پروردگار را ایجاد کند، چنانچه باید ما را از  ظواهر عبور دهد و این وظیفه و رسالت خطیر مبلغین است که هم خود از ظواهر عبور کرده و هم زمینه تحول و تقرب به پروردگار را در مردم ایجاد کنند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان تاکید کرد: مقصد ما ارتباط با خدا و توحید، و در مرحله اول؛ مبارزه با هوای نفسانی است؛ لذا باید یک فضیلت اخلاقی که در کربلا تبلور داشته در مردم ایجاد کنیم.

خانم میرکریمی خاطرنشان کرد: عاشورای امام حسین(ع) برای رشد انسان، ظرفیت زیادی دارد و شاید اگر عاشورای دیگری خلق نشود، همین یک عاشورا برای رشد انسان‌ها کفایت می کند، مهم این است که این نهضت عمیق و عقلانی، عاشقانه و عارفانه با ظواهر آمیخته نشود تا حقیقت خود را از دست ندهد.

وی با استناد به کلامی از امام حسین(ع) خطاب به مبلغان ادامه داد: براساس کلام امام حسین(ع) «چیزی را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد» و موجب شود از نهضت عاشورا کاسته شود.

استاد حوزه تصریح کرد: متاسفانه در جامعه امروزی بجای اینکه زمینه دوری از رذایل را فراهم کنیم، به موعظه همدیگر می‌پردازیم، در حالی که با موعظه مشکل حل نمی‌شود بلکه نیاز به مقدمات و زمینه‌سازی است.

خانم میرکریمی در بحث شناخت روش و شیوه‌های درست تبلیغ، به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) پرداخت و گفت: وظیفه مبلغان دینی، شناخت شبهات و پاسخگویی به آنها با روش و شیوه‌های درست است و هر مخاطب نیز شیوه و روش خاص خود را می‌طلبد که برای نیل به این هدف باید مجهز به بلوغ فکری بوده و سطح علمی خود را ارتقاء دهید.

وی بار دیگر به رسالت خطیر مبلغان تاکید و توصیه کرد: باید روحیه خردورزی و مکارم اخلاقی را در مردم ایجاد کنیم و اگر توانستیم این دو هدف و باور را که هدف همه انبیاء(ع) است را در مردم ایجاد کنیم، موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha