عاشورا فرصت مناسبی برای خودسازی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، عاشورا را فرصتی برای خودسازی و جامعه‌سازی و امام حسین(ع) را انسانی در اوج قله انسانیت دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان در جمع شماری از بانوان در موسسه قرآنی وابسته به این مدرسه علمیه برگزار شد، عاشورا را فرصتی برای خودسازی و جامعه‌سازی و امام حسین(ع) را انسانی در اوج قله انسانیت دانست.

وی گفت: امام حسین(علیه‌السلام) یک انسان تمام، کامل و وارث پیامبر اکرم(ص) است، حسین بن علی(ع) با همه آنچه که داشت؛ در راه ایمان، ایفای نقش امامت، احیای دین خدا و اصلاح امت جد خود به میدان آمد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان افزود: امام حسین(ع) انسان مافوقی است که به او «وحی» می‌شد تا بشریت مسخ شده و انسانیت به خواب رفته غافل را با «انذار و هشدار» خود بیدار کند «و ما ارسلناک الاکافه، للناس بشیراً و نذیراً» او بشارت دهنده هشدارگری است که می‌خواهد انسان‌ها را در هر زمانی به جنبش و تلاش درآورده و در مسیر هدایت و تکامل انسانی و تقرب الهی حرکت دهد.

 خانم حسینی واعظ عاشورا را فرصت مناسبی برای تغییر خود و جامعه و بیدار شدن و در مسیر حق و سلامت نفس حرکت کردن دانست و افزود: عاشورا فرصتی است برای حسینی شدن؛ معنای حسینی شدن و هر روز را «عاشورایی» و هر زمین را «کربلایی» کردن، فقط مبارزه با ظلم و شمرهای زمانه و بیرونی نیست، بلکه مهم‌تر از آن این است که از «شمرهای درون» غفلت نکنی که پیامبر(ص) از آن به «جهاد اکبر» تعبیر کرده است.

وی اضافه کرد: معنای حسینی بودن این است که خصلت‌های والا و انسانی امام حسین(ع) همچون: خوبی‌ها، احساس مسئولیت کردن در برابر جامعه، ایثار و فداکاری برای مردم، از خودگذشتگی، راستگویی، شجاعت، وفاداری، فریفته دنیا نشدن، به آخرت اندیشیدن را در خود بپرورانیم و بارور کنیم و با شمرهای درون همچون؛ خودخواهی، جاه‌طلبی، زیاده‌خواهی، دروغ، ریا، تظاهر، توهین به مردم و غیره مبارزه کنیم. 

خانم حسینی واعظ در پایان خاطرنشان کرد: مردم و ملتی که عاشقانه امام حسین(ع) را دوست دارند و قهرمانانه و شجاعانه پای آرمان‌های نظام و انقلاب می‌ایستند و با یزیدیان زمان و ستمگران زمین مبارزه می‌کنند، لایق‌ترین مردم برای حرکت کردن در راه امام حسین(ع) و نیز حاکم کردن ارزش‌های حسینی در فردیت خود و گستره جامعه هستند.

اتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha