عاشورا یک صحنه کامل از زندگی اسلامی است

به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) صبح امروز مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا با حضور منصوره حاج محمد حسینی مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

خانم حاج محمد حسینی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: عاشورا یک صحنه ی کامل از زندگی اسلامی است زیرا همه ارکان اسلامی اعم از اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی برای زندگی یک انسان نمایان است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک خاطرنشان کرد: اگر انسان عاشورا را به دقت نگاه کند، متوجه خواهد شد در حرکت حضرت ابی عبدالله علیه السلام از آن روزی که از مدینه خارج شد و به طرف مکه آمد تا روزی که در کربلا شربت گوارای شهادت را نوشیدند، درس‌هایی زیادی وجود دارد که می تواند درس زندگی برای همگان باشد.

وی افزود: اشاره به هرکاری از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خودش یک درس می باشد و اگر ما بخواهیم این کارها را مورد مداقه قرار دهیم از آن می شود صد عنوان و سرفصل به دست آورد که هر کدام برای یک امت و یک کشور و اداره جامعه و قرب به خدا درس است.

در ادامه این مراسم زیارت عاشورا همراه با مداحی و روضه خوانی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha