امام حسین(ع) عامل بقای مکتب اسلام است

استاد موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان گفت: امام حسین(ع) احیاءکننده دین و عامل بقای مکتب اسلام بوده و اندیشه‌ها و رفتارهای آن حضرت به عنوان الگو برای همه نسل‌ها مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم لادن یونسی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) که از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان و در جمع شماری از بانوان برگزار شد، شخصیت امام حسین(ع) را دارای ابعاد فقهی، اخلاقی، سیاسی، عرفانی و اجتماعی دانست که در بخش توحید افعالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به ضرورت بعد توحید افعالی امام حسین(ع) پرداخت و گفت: شخصیت سیدالشهدا(ع) به منزله پایه و اساس دیگر ویژگی‌های وجودی و مبنای همه باورها و رفتارهای فردی و اجتماعی و خصلت‌های اخلاقی ایشان است.

استاد موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان ادامه داد: هیچ اندیشه، عمل و عکس العملی از سوی امام حسین(ع) را نمی‌توان یافت که عجین با اندیشه و رفتار والای ایشان نباشد.

خانم یونسی با بیان این مطلب که «امام حسین(ع) احیاءکننده دین و عامل بقای مکتب اسلام بوده و اندیشه‌ها و رفتارهای آن حضرت به عنوان الگو برای همه نسل‌ها مطرح می‌باشد»، اظهار کرد: تداوم راه و رسم ایشان جز با شناخت مبانی اعتقادی و رفتاری آن حضرت میسر نخواهد بود و تحلیل رفتارهای ایشان بدون جنبه معرفتی ناتمام است.

وی به توحید افعالی در اندیشه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: سیدالشهدا(ع) در بسیاری از گفتارهای نورانی خود به توحید افعالی اشاره کرده، چنانچه در دعای عرفه نمادی از معارف توحیدی و یک سفر معنوی برای آن حضرت به عالم ملکوت و بیان حقایقی از آن عالم است.

استاد حوزه، عشق و یاد خدا و تسلیم در برابر مشیت الهی را از جلوه‌های توحید افعالی در رفتار امام حسین(ع) برشمرد.

خانم یونسی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در تمام حوادث عاشورا هیچ گونه تردید، اضطراب، ترس و وحشت به خود راه نداد، یاد خداوند و توجه باطنی بر دل مومنان راستین القا می‌شود.

وی با استناد به کلام امام حسین(ع) در روز عاشورا تصریح کرد: توکل و استعانت سید الشهدا(ع) در سخت‌ترین و سنگین‌ترین لحظات، نشان از باور توحید در وجود ایشان است: «خدایا تو تکیه‌گاه من در هر اندوه و امید من در هرسختی هستی».

مبلغ حوزه یکی از انواع توحید را توحید در عبادت برشمرد و افزود: مهلت خواستن امام حسین(ع) از دشمن برای عبادت شب عاشورا و یا اقامه نماز ظهر عاشورا و فداکاری یاران امام حسین(ع) جلوه‌ای از توحید در عبودیت و توحید باوری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha