بانوی طلبه اراکی از پایان نامه خود دفاع کرد

طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک از پایان نامه خود با عنوان "ویژگی صالحین در قرآن و نقش آن در اصلاح جامعه" دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز خانم فاطمه امانی طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک از پایان نامه خود با عنوان «ویژگی صالحین در قرآن و نقش آن در اصلاح جامعه» با راهنمایی حجت الاسلام محمدرضا کریمی نیا و داوری حجت الاسلام حسین شفیعی نیا دفاع کرد.

خانم امانی در دفاع از پایان نامه خود گفت: از موضوعات مطرح شده در قرآن، معرفی ویژگی صالحین است که گاه اوصاف آنان با عنوان هایی چون «متقین»، «متفکرون»، «ابرار»، «محسنین» و «عبادالرحمن » بر می شمرد و گاهی با ذکر نام برخی از بندگان صالح و در مقام مدح ایشان، ویژگی رفتاری آنان را بیان می کند که با به کار بستن این ویژگی ها در زندگی می توان به جرگه اهل صلاح و ایمان وارد شد و به سعادت دست یافت.

وی اظهار کرد: هدف از این پژوهش آن است که تبیین شود صالحین که خداوند متعال ایشان را الگو و اسوه کمال معرفی و بشر را به طی کردن مسیر آنان توصیه می کند چه ویژگی هایی دارند، عمل و رفتار آنها چگونه است ؟ نقش آنها در اصلاح جامعه چیست ؟ و اصلاً چه فرقی با رفتار دیگران دارند که موجب گردیده ایشان در پیشگاه حضرت باری تعالی به چنان مقام و منزلتی دست یابند که خدای متعال نام ایشان را در کنار نام انبیاء ، صدیقین و شهدا آورده است.

امانی خاطرنشان کرد: در این پژوهش ضمن آنکه واژه صالحین از لحاظ مفهوم شناسی مورد بررسی قرار گرفته است صفات برجسته رفتاری صالحین هم در دو بعد فردی و اجتماعی بیان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha