طلاب برای تبیین معارف اهل بیت(ع) به دنیا برنامه داشته باشند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر بتوانیم به درستی و بدون کم و کاستی معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب علوی را به دنیا منتقل کنیم، عالم شیفته و شیعه ائمه خواهند شد و شما طلاب که در اول راه هستید، باید قاعدتا در یک برنامه چند ساله تلاش کنید تا این امر را محقق کنید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسملین فاضل در جلسه میثاق طلبگی طلاب جدیدالورد حوزه علمیه آذربایجان غربی که در مدرسه علمیه امام علی(ع) شهرستان سلماس برگزار شد، اظهار داشت: طلبگی و وارد شدن به این مسیر، زنده نگه داشتن اهداف و حرکت اهل بیت(ع) است و در روایتی امام رضا(ع) می‌فرمایند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا»، فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا، خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی‌های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می‌کردند».

وی ادامه داد: این حدیث به خوبی نشان می‌دهد که هدف طلبگی احیای امر ائمه معصومین است و حضرت در حدیث فوق برای طلاب علوم دینی به دلیل زنده نگه داشتن مکتب نورانی اهل بیت(ع) طلب خیر می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: اگر بتوانیم به درستی و بدون کم و کاستی معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب علوی را به دنیا منتقل کنیم، عالم شیفته و شیعه ائمه خواهند شد و شما طلاب گرانقدر که در اول راه هستید، باید قائدتا در یک برنامه چند ساله تلاش کنید این امر را محقق کنید.

وی گفت: سربازی امام زمان(عج) بسیار با ارزش است، اما شرایط و ویژگی‌هایی روحی، جسمی و علمی دارد که باید رعایت کرد و بدون داشتن آن لوازم، نمی‌شود به حقیقت سربازی حضرت دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل تصریح کرد: عمر طلبه چون با معارف الهی و تبیین آن به مردم و دعوت آن‌ها به سوی حق تعالی و مسیر درست و صحیح سر و کار دارد، با برکت است و باید در طول زندگی و عمر خودمان، طلبگی‌مان را حفظ کرده و بدان پایبند باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha