مقیدبودن به اصول اخلاقی لازمه تحقق فرهنگ اسلامی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مقیدبودن کارکنان و اساتید این نهاد حوزوی به اصول اخلاقی را لازمه تحقق فرهنگ اصیل اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل در دیدار با کادر و اساتید مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اردبیل، اظهار کرد: در برنامه پنج‌ساله‌ای که برای مدارس علمیه خواهران مهندسی و تدوین شده است، خواهران طلبه در تمامی امور مربوط به بانوان به مرجعیت علمی و دینی خواهند رسید و این افتخار بزرگی برای این مجموعه دینی است.

وی افزود: به‌طور قطع عملیاتی‌شدن برنامه پنج‌ساله مدارس علمیه خواهران رشد و تعالی این مجموعه علمی ـ تربیتی را در همه عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی رقم خواهد زد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: همه ارکان واحدهای حوزوی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بایستی رشد و ترقی یکنواختی داشته باشند چرا که به‌عنوان مثال اگر فقط در زمینه آموزش فعال باشند و از بحث پژوهش و فرهنگی غافل شوند به‌طور قطع برنامه پنج‌ساله محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل شاخصه‌های توسعه کیفی واحدهای حوزوی خواهران کشور را برشمرد و تصریح کرد: تقسیم کار، یکی از راهکارهای تقویت مدارس علمیه بانوان در عرصه‌های مختلف است و تمامی اساتید و کارکنان باید به این امر حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به جایگاه کارکنان و اساتید اشاره کرد و بیان داشت: همه رفتار و کردار مسئولان حوزوی باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد در این زمینه فقط گفتار و تذکر کفایت نمی‌کند بلکه مقیدبودن به اصول اخلاقی و رفتاری اسباب تحقق فرهنگ اسلامی را فراهم می‌کند.

مقیدبودن به اصول اخلاقی لازمه تحقق فرهنگ اسلامی است

مقیدبودن به اصول اخلاقی لازمه تحقق فرهنگ اسلامی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha