حضرت رقیه(س) الگویی از تربیت حسینی(ع) است

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت تربیت فرزندانی ولایت پذیر گفت: حضرت رقیه(س) یکی از جلوه‌ها و نمونه‌ای از بهترین الگوی تربیت حسینی(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان، راضیه سلطان عباسی ندوشن ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) بیان کرد: اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی تربیت حسینی(ع) راهبری کند یعنی الگویی زهرایی(س) و الگویی زینبی(س) را به عنوان زنانی هوشیار و با بصیر در  جامعه ترویج دهد، آن وقت زن به مقام حقیقی خود دست پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر زن در جامعه بتواند طبق آئین الهی که خداوند برای مرد و زن به طور یکسان درنظر گرفته است رشد و تعالی داشته باشد، فرزندانی همچون حضرت رقیه (س) را در جامعه اسلامی پرورش دهد که در سن کودکی در نیمه شب در شرایط سخت و دیدن صحنه‌های سخت با پدر و با کرامت و صلابت صحبت می‌کند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با استناد به زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج) که میفرماید "اگر من آن زمان نبودم که با دشمنان شما بجنگم و یاریتان کنم الان صبح تا شب اشک می‌ریزم و اگر اشکم خشک شد، خون می‌گریم تا اینکه از غصه دق کنم"، ادامه داد: باید فرزندانی را تربیت کنیم که ولایت پذیر و همراه ولایت باشند که اگر آسیبی به ولایت یا ولایت‌پذیری جامعه ایجاد شد از غصه دق کنند و اینجا است که مادران باید در تربیت فرزندان ولایت پذیری مانند حضرت فاطمه صغری(س) و حضرت رقیه(س ) کوشا باشند.

 وی در پایان تاکید کرد: این ولایت‌پذیری فقط به گفتن نیست، بلکه باید در خانواده ولایت پذیر همراه با ولایت عملی مکتب اهل بیت(ع) و التزام به پذیرش ولایت جاری باشد، چنانچه فرزندان اینگونه تربیت شوند، مسیر فرزندان به ویژه بانوان که تربیت کننده نسل هستند مسیر تمدن سازی و تجلی ظهور می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha