خانواده پایگاه به ظهور رساندن استعدادها است

استاد حوزه در مراسم ایام پایانی ماه صفر در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، خانواده را به منزله پایه و اساس برای به ظهور رساندن استعدادها دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، فاطمه یوسفی  امروز در نشستی که با عنوان  "عزاداری و تقویت نقش همسری" با حضور طلاب و عموم بانوان برگزار شد، با بیان مصادیقی از سیره اهل بیت(ع) دستورات اسلام را یک نظام واره دانست و افزود: در دین آسمانی ما، یک مسأله به صورت جزء مورد نظر نبوده بلکه همه مسائل به صورت نظام مند و هدفدار مطرح شده است.

استاد حوزه در تبیین روابط صحیح همسری، با اشاره به عبارت"هُنّ لباسٌ لهم..." زینت بودن، پوشاننده عیوب، محافظت(از سرما و گرما) و زیبایی را از ویژگی های لباس مناسب ذکر و تاکید کرد: با وجود مودت و رحمت در بین همسران، هر دو لباس یکدیگر خواهند بود.

مشاور حوزه، حسن خلق در چهره و رفتار، احسان و نیکی به همسر و خانواده اش، سخاوت و گشاده دستی، هدیه دادن، احترام در لحن کلام و رفتار و رعایت اصل عفو و صفح در منزل را از عوامل ایجاد محبت بین همسران دانست و به بیان روایات و  داستان‌هایی در این زمینه پرداخت.

 یوسفی ضمن تاکید بر یادگیری مهارتهای گفتگو  تصریح کرد: خوب گوش دادن و مختصرگویی دو مهارت بسیار موثر در گفتگو است به نحوی که این دو می تواند باعث تحکیم روابط شود؛ همچنان که اسکلت، به عنوان پایه ی بدن است، خانواده هم پایه ای برای به ظهور رساندن استعدادها می باشد. لذا باید در حفظ و تحکیم یک خانواده خوب کوشید.

مشاور حوزه، گریه، بحث و جدل و خشم را از عوامل شکننده اقتدار مرد و سست شدن بنیان خانواده ذکر  و تاکید کرد: این عوامل به مرد، پیغام می دهد که تو تکیه گاه خوبی در زندگی نیستی.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha