افزایش سطح معرفت دینی و علمی بانوان، از افتخارات ایران اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: یکی از افتخارات بانوان ایران اسلامی، افزایش سطح سواد و معرفت دینی و علمی آنها پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با پیش از انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران ، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان یزد با تبریک فرارسیدن  سال تحصیلی جدید به همه طلاب، اساتید، مدیران و کارکنان حوزه علمیه، اظهار داشت: این امنیتی که امروز داریم مرهون دفاع مقدس و ایثار رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی به روایتی از رسول اکرم(ص) اشاره و بیان کرد: در اول کتاب جامع المقدمات آمده است: «أوّلُ العلم مَعرفةُ الجَبّار و آخرُ العلم تَفویضُ الأمر الیه» اول و سر آغاز علم، شناخت خداوند جبّار و سرانجام آن، واگذاری امور به اوست.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، ادامه داد: در سوره غافر آیه ۴۴ نیز می‌خوانیم «وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ؛ و کارم را به خدا می‌سپارم، خداست که به [حال] بندگان [خود] بیناست.» که منظور از «تفویض» در این‌جا، همان ایمان و اعتقاد قلبی و تسلیم است، اعتقاد به این‌که همه امور به دست خداوند جبار است و حکومت و فرمانروایی مطلق از آن او می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با اشاره به اهمیت بحث توحید و اعتقادات، تصریح کرد: باید پایه‌های اعتقادی خود و جامعه را تقویت کنیم تا از آسیب‌ها در امان بمانیم و بتوانیم با ایمان کامل و خیال راحت، امورمان را به خدا واگذار کنیم.

وی از اجرای مقطع سه حوزوی (اکارشناسی رشد) در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) برای اولین بار خبر داد و با اشاره به فعالیت  ۱۷ مدرسه علمیه خواهران در مقطع سطح دو (کارشناسی) و ۴ مدرسه علمیه  خواهران در مقطع سطح سه (ارشد) و ۲ مدرسه عالی تخصصی در سطح ۴ (دکترا)، یادآور شد: هم اکنون دو هزار و ۶۰۰ طلبه  در سراسر استان  و در سه سطح در حال تحصیل هستند و ۷۰۰ نفر نیز ثبت نام جدید داریم که بعد از گزینش نهایی و مشخص شدن تعداد قبولی آنها بر آمار فوق افزوده خواهد شد و ۲۶۰ استاد هم کار تعلیم و تربیت آنها را بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، آمار مقالات، پایان نامه‌ها و تحقیقات پایانی طلاب حوزه علمیه خواهران استان را تا کنون دو هزار و ۷۲۸ عدد بیان کرد و گفت: یکی از افتخارات بانوان ایران اسلامی، افزایش سطح سواد و معرفت دینی و علمی آنها پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با پیش از انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، خاطرنشان کرد: فعالیت خواهران طلبه در همه عرصه‌ها پیشرفت خوبی داشته و قابل تقدیر است، اما نباید به وضع موجود قانع باشیم بلکه همواره باید نیازهای جامعه را رصد کنیم و برای رفع آن تلاش کنیم، زیرا استان یزد یکی از استان‌های برتر در زمینه وجود استعدادهای درخشان در بین استان‌های کشور است.

وی در پایان تأکید کرد: تحقیقات و مقالات و رسالات حوزویان را باید به سمت نیازهای جامعه و مخصوصا رفع مشکلات و نیازهای جامعه زنان هدایت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha