مسیر علم آموزی دینی همان " تفقه در دین" است

امام جمعه اردکان در جمع طلاب جدید الورود اردکانی گفت: مسیر علم آموزی دینی همان "تفقه در دین" است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، برنامه طلیعه حضور ویژه خواهران طلبه جدیدالورود مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه شهرستان اردکان و جمعی از اساتید و طلاب برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین شاکر در ابتدا با اشاره به ضرورت علم آموزی، گفت: اهل بیت (علیهم السلام) در احادیث متعددی اهمیت اموختن علم و دانش را بیان کرده اند، از جمله پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله): "طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَة؛ تحصیلِ دانش بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است" و بنابراین حدیث فراگیری علوم دینی و احکام شرعی بخشی از علومی است که یادگیری آن لازم است.

وی تصریح کرد: بر طبق آیه "هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِین"  پیامبران نقش " وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ" را ایفا می‌کنند و در هر دوره  ورود عده ای در یادگیری مسائل دینی و احکامی ضرورت دارد و طلاب علوم دینی پرچمدار این عرصه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ادامه داد: مسیر علم آموزی دینی همان "تفقه در دین" است که در  آیه نفر به آن اشاره شده است و در کلام اهل بیت(علیهم السلام) گاهی تفقه بر فردی که شرایطش را دارا می‌باشد واجب است؛ چنانچه امام باقر(علیه السلام) می‌فرماید: "قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ لَوْ أُتِیتُ بِشَابٍّ مِنْ شَبَابِ اَلشِّیعَةِ لاَ یَتَفَقَّهُ فِی دِینِهِ لَأَوْجَعْتُهُ؛ جوانی از جوانان شیعه را به نزد من می‌آوردند که علم دین نیاموخته بود حتما او را تنبیه می کردم."

امام جمعه اردکان اضافه کرد: گاهی افراد با توجه به حرفه و مهارت خود مانند بنا، دکتر، معلم و... به بهتر شدن دنیای مردم خدمت می‌کنند اما افرادی که پا به عرصه علم دین می‌گذارند و به فراگیری احکام شرعی و اعتقادی می‌پردازند، علاوه بر اینکه خمت دنیایی انجام می‌دهند خدمت اخروی که بالاترین خدمت است را نیز بر عهده دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر طلبگی مسیر انبیاء الهی است و نیاز به تلاش و کوشش دارد و اگر طلبه ای با نیت الهی و با اخلاص برای خدا کار انجام دهد دارای اجر فراوان است، زیرا این طلبه ابدیت افراد را درست می‌کند که همان کار پیامبران است و حضور در این مسیر توفیق الهی می‌طلبد.

پخش کلیپ با موضوع طلبگی، خیرمقدم توسط خانم فاطمه ابراهیمیان مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان و اهدای هدیه به طلاب جدید الورود از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha