افزایش همکاری‌های حوزه علمیه خواهران و اداره کل انتقال خون استان سمنان

تفاهم نامه همکاری میان حوزه علمیه خواهران استان سمنان با سازمان انتقال خون استان در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ اهداء خون، به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، تفاهم نامه ای میان حوزه علمیه خواهران استان و اداره‌ کل انتقال خون استان سمنان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم مدیر حوزه علمیه خواهران استان و آقای طاهریان مدیرکل انتقال خون استان به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و با هدف تبیین و ترویج فرهنگ اهداء خون در جامعه بانوانی در محل اداره کل انتقال خون استان سمنان به امضاء رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجم گفت: سربازان مکتب امام صادق علیه‌السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه، در تمامی عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی آماده همکاری و تعامل با سایر سازمان ها، ارگان ها و نهادهای کشور هستند.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران بنا دارد در این امر خیر سهمی داشته باشد؛ لذا با ایجاد بستر فرهنگی و تبلیغی و کار در این عرصه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و نودوستی و در نتیجه ترویج فرهنگ اهداء خون گام های مفید و خوبی برداریم.

آقای طاهریان مدیر کل انتقال خون استان سمنان در ادامه افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل گسترش خالکوبی ها، مصرف داروهای نیروزا، بدن سازی، روابط خارج از عرف افرادی که شرایط اهداء خون را داشته باشند کاهش یافته و تاثیر منفی در ذخایر خونی کشور گذاشته است.

طاهریان در ادامه بیان کرد: سازمان انتقال خون بنا دارد با همکاری نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه از طریق آگاه سازی و فرهنگ سازی این شکاف به وجود آمده را کم نموده و در راستای ترویج و گسترش فرهنگ اهداء خون گام های مؤثری را برداریم.

شایان ذکر است، این تفاهم نامه همکاری در شش ماده تنظیم شده که تا پایان سال ۱۴۰۳ اعتبار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha