مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران کرمان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند

همزمان با عید آغاز ولایت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان با  حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان  با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران،  همزمان با عید آغاز ولایت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان با  حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان  با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
در ابتدای این دیدار خانم محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، ضمن قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی های  نماینده محترم ولی فقیه از حوزه علمیه خواهران استان، با اشاره به سند چشم انداز حوزه علمیه خواهران و افق ۱۴۱۴ بیان داشت: شناخت وضعیت موجود و تعیین نسبت آن با چشم انداز و مشارکت حداکثری تمامی سطوح مدیریتی(مرکز، مدیریت های استانی و مدارس)  به تناسب جایگاه، دو اصلی هستند که در تدوین برنامه پنج ساله اول مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: در این سند راهبردی، با توجه به رسالت، جایگاه و نقش بی بدیل و منحصر به فرد حوزه علمیه خواهران، هشت ماموریت در نظر گرفته شده که مهم ترین آن ها؛ تربیت بانوان وارسته، عالم، مومن، مهذب انقلابی،  اعتلای نظام اسلامی و زمینه سازی تحقق تمدن اسلامی، ترویج و تعمیق معارف و ارزش های اسلامی است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان، برنامه های مورد توجه مدیریت استان در جهت نیل به اهداف این چشم انداز را توصیف نموده و تصریح کرد: برخی از برنامه های مورد تاکید استان،  ذیل راهبرد استاندارد سازی ساحت ها و سطوح تربیتی و عملیاتی سازی آن، راهبرد لحاظ اقتضائات طلاب به ویژه در نقش مادری و همسری در برنامه ها و فرآیندهای تعلیم و تربیت، راهبرد توسعه توانمندی های علمی و مهارتی طلاب، کادر و اساتید مدارس استان، در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به وضعیت حوزه علمیه خواهران اظهار داشت:  تحقق این چشم انداز و رسیدن حوزه به مرجعیت علمی در افق 1414  و تبدیل شدن به مرجعیت جامع علمی، فرهنگی و تربیتی، نیازمند حمایت و پشتیبانی است و حوزه خواهران به لحاظ جایگاه، رسالت و ماموریت ها، نیازمند حمایت بیشتر است، تا حوزه خواهران با همه ظرفیت ها و کارکردهایش در جامعه دیده شود و علی الخصوص بانوان بتوانند از این ظرفیت  بهره مند شوند.
سپس خانم مهدیه عرب، مدیر ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران کرمان، به بیان گزارشی در خصوص وضعیت علمی و عملکردی مدیران، معاونین  و هیأت امنای مدارس به اشاره کرده و گفت: عملکرد مدیران و معاونین مدارس استان در مجموع خوب ارزیابی شده است. 
وی با اشاره به طرح تحول هیات امنا بر نقش مهم هیأت امنای مدارس در جهت حمایت و پشتیبانی علمی، معنوی و مادی از مدارس تاکید کرده و بیان داشت: علی رغم فعالیت مطلوب و نظارت عالیه برخی از هیأت امنای مدارس، در برخی از شهرستان ها و مدارس انتظارات، برآورده نشده  و نیازمند رسیدگی بیشتر و ترمیم هیات امنا است. اگرچه از سوی مدیریت استان نیز برنامه هایی همچون بازدید جامع از مدارس، برگزاری دوره های تخصصی  و... در حال برگزاری و پیگیری است.
در ادامه خانم محبوبه جوکار، معاون پژوهش مدیریت استان به تبیین فعالیت های پژوهشی انجام شده و پیش رو پرداخته و بیان داشت: در معاونت پژوهش سرفصل های متعددی همچون جشنواره های پژوهشی، تشکل های پژوهشی در مدارس، فعالیت های پژوهشی و پژوهش های پایانی، کارگروه های پژوهشی و... وجود دارد.
وی افزود: بحمدالله ظرفیت بسیار خوب پژوهشی همچون تولید و انتشار کتب و مقالات و مشارکت طلاب در همایش ها و جشنواره های بین المللی و ملی در مدارس استان ایجاد شده است. اما مشکلاتی نیز همچون کمبود اساتید مجرب پژوهشی، کمبود امکانات کتابخانه ای و دیجیتال و... وجود دارد که نیازمند پیگیری است و امید است با مرتفع گردیدن این موانع، زمینه استفاده بهتر از ظرفیت نهفته پژوهشی مدارس استان فراهم گردد.
خانم مریم شفیعی، معاون آموزش مدیریت استان نیز به بیان گزارشی از  وضعیت طلاب، اساتید، پذیرش و برنامه ها  و فعالیت های معاونت آموزش از جمله برگزاری دوره های دانش و مهارت افزایی اساتید، برگزاری دوره های ضمن خدمت معاونین، پیگیری ثبت مجوز تدریس اساتید مقطع سطح سه و چهار، پیگیری راه اندازی گروه های علمی و.... پرداخته و گفت: کمبود استاد در مدارس، رسیدگی به وضعیت پرداخت حق الزحمه و بیمه اساتید و برخورداری ایشان از امکانات رفاهی از مواردی است که نیازمند پیگیری و حمایت جدی است.
خانم نرگس علی نقی، معاون فرهنگی مدیریت استان نیز به تبیین فعالیت های برون حوزوی و درون حوزوی در دو بخش ظرفیت ها  و کارکردها پرداخته و بیان داشت: بحمدلله کادر فرهنگی مدارس استان دغدغه مند بوده و در عمده فعالیت های فرهنگی استان همچون عضویت در ستاد اقامه نماز جمعه، انجام مشاوره، راهبری مراسمات مذهبی شهرستان ها و ... مشارکت فعال و چشمگیری داشته اند.
وی  به تبیین برنامه های فرهنگی پیش رو پرداخته و بیان داشت:  تربیت تخصصی مبلغین، افزایش کنشگری اجتماعی دانش آموختگان، ارتقاء سطح اخلاق و تهذیب طلاب در حال تحصیل و افزایش سطح سلامت جسم ونشاط طلاب و استاندارد سازی خوابگاه های مدارس علمیه  از جمله برنامه هایی است که مورد مطالعه و برنامه ریزی قرار گرفته است.
آقای رسول زارعی، معاون اداری مالی مدیریت استان نیز با تبیین وضعیت پروژه های مدارس استان گفت: در حال حاضر 5 پروژه در حال تکمیل، 3 پروژه در حال توسعه و 3 پروژه در حال احداث در استان وجود دارد.
وی افزود: در سال گذشته و سال جاری در خصوص احیای سوابق بیمه کادر مدارس، پروژه های عمرانی  و پشتیبانی مالی  از مدارس حمایت حداکثری سوی مرکز انجام شده است. اما علی رغم این مساعدت ها، مدارس علمیه خواهران استان، از نظر تامین تجهیزات و رفع مشکلات طلاب به ویژه طلاب خوابگاهی نیازمند مساعدت ویژه می باشند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اظهار خرسندی از ایجاد تحول در حوزه خواهران اظهار داشت: حوزه در سالهای اخیر به سمت سند نویسی و رقم زدن تحول رفته که امری قابل تحسین است؛ اما در تحول، سه مسأله نیازمند توجه است: اولین ضلع در این مثلث، نیروی انسانی است که حوزه باید دارای نیروی انسانی بالفعل قوی باشد. نقشه راه تعیین شده در این سند نیز امری بسیار هوشمندانه و قابل دفاع است. نکته دیگر این است که بودجه متناسب با ماموریت تحول تامین شود تا نیروی انسانی هم حفظ شده و تحول مورد انتظار محقق شود.
این جلسه با برگزاری نماز جماعت ظهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی و ذکر روایتی در تبیین علم، مراحل علم و ارزش نیت خاتمه یافت.

مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران کرمان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند

مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران کرمان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند

مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران کرمان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha