برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس مدرسه علمیه نورالزهرا(س)

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور طلاب در مدرسه علمیه نورالزهرا (س) استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مدرسه علمیه نورالزهرا (سلام‌الله علیها) همزمان با هفته دفاع مقدس مراسمی را با سخنرانی استاد سرکار خانم ترابی کیا و حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه برگزار کرد.

در این مراسم سرکار خانم ترابی کیا استاد حوزه، امدادگر و فعال در جنگ تحمیلی مطالبی را در رابطه با دفاع مقدس بیان داشت.

وی گفت: همانطور که در کتاب انسان ۲۵۰ ساله می‌خوانیم که ائمه علیهم السلام کلهم نور واحد هستند، شهدا نیز به تأسی از پیشوایان خود شخصیتاً واحد هستند؛ آنان وظیفه‌ای را که به آنها محول شده بود به موقع و به شایسته ترین نحو انجام دادند.

این استاد حوزه تصریح کرد: برای انسان در طول دوران عمرش همواره وظیفه هایی محول می‌شود که اگر به موقع انجام دهد آثار و برکاتی دارد که بسیار وسیع است، اگر ما بخواهیم خداوند مسیر را برای ما مهیا می‌کند تا در برهه‌ای که اتفاقاتی می‌افتد وظیفه‌مان را به موقع و به بهترین نحو انجام دهیم.

خانم ترابی کیا امدادگر دفاع مقدس خاطراتی از حضور در مناطق جنگی بیان داشت و گفت: که دوران جنگ خانواده‌هایی بودند که ۲۳ نفر از اعضای خانواده شهید شدند؛ از پیر و جوان و کودک.

ترابی در ادامه به نقش بسیار مهم بسیج خصوصا بسیج طلاب اشاره و تشریح کرد: که هر کدام از شما که عضو بسیج هستید یک نیروی شکست ناپذیر و اثرگذار هستید و این اثرگذاری چیزی جز الگوپذیری از سید و سالار شهیدان و مجاهدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نیست؛ شیعه مدلش متفاوت است، شیعه ظلم ستیز است، همانطور که حدیث داریم اگر ظلمی در یک نقطه‌ای از جهان دیدی که فرسنگ‌ها با تو فاصله دارد و تو هم سکوت کردی تو با آن ظالم شریک هستی، شیعه با این تفکر عمل می کند. همانطور که حضرت آقا فرمودند که سلیمانی یک مکتب است، فرد نیست بینش است و شما با یک تفکر مقابله می‌کنید و بدانید بقای این تفکر با شما بسیجیان است. حضرت آقا در رابطه با حضور اجتماعی زنان فرمودند یعنی حضور داشتن و تاثیرگذار بودن. ان شاءالله با تأسی از اهل بیت علیهم السلام و در صدر آنها حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها علیرغم اینکه هیچ نامحرمی صورت ایشان را ندیدند.

ان شاءالله ما بصیرت پیدا کنیم و توفیق عمل به وظیفه را خداوند به ما عنایت بفرماید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha