طلاب فداکاری رزمندگان و شهدا را در جامعه بازخوانی کنند

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: طلاب، خاطرات و فداکاری رزمندگان و شهدا را در جامعه بازخوانی کنند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی از هجمه دشمنان حفظ شده و دستورات اسلام و اوامر رهبری محور زندگی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مراسم آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این مراسم، خانم شمسی طاهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: طلاب و روحانیون در عرصه جنگ و جهاد و دوران دفاع مقدس در تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی نقش مؤثری ایفا کردند.

وی، طلاب را سربازان جبهه‌های علمی و معنوی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) و مبلغ جهادگر باید معارف دینی و الهی را فراگرفته و با توجه به هجمه‌هایی که از سوی دشمنان مطرح می‌شود، پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

 مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با بیان این‌که دفاع مقدس نامی است که بر هشت سال ایستادگی مردم ایران در برابر دشمن متجاوز نهاده شد، تشریح کرد: تاریخ ادبیات دفاع مقدس از نخستین روزهای جنگ شروع شده و تا امروز ادامه دارد و یادها، نمادها و آثار آن در ذهن، درون و بیرون نسلی که از متن حادثه به امروز رسیده مشاهده می‌شود.

خانم طاهری به تبیین ابعاد دفاع مقدس پرداخت و مقدس بودن را از آن جمله برشمرد و افزود: این ویژگی موجب شد معنویت، نورانیت، الهامات الهی و ارزش‌های اخلاقی در رزمندگان تجلی یافته و رفتار، عملکرد و گفتار آنان اسلامی شود.

استاد حوزه، ذکر و یاد خدا را از دیگر ابعاد دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: رزمندگان لحظه‌ای از یاد خدا غافل نبودند و با اتکال به خداوند و پشتوانه الهی توانستند در صحنه نبرد پیروز شده و از دین و کیان اسلامی دفاع کنند.

خانم طاهری به تأثیر حماسه عاشورا در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با تحمیل جنگ بر ایران، دنیای کفر در مقابل نظام اسلامی قرار گرفت، اما در زمان دفاع مقدس اثزگذاری حماسه عاشورا در روحیه مردم و رزمندگان و انجام عملیات با نام و رمز یا حسین(علیه‌السلام) و پیشانی‌بندها و نوشته‌های روی آن نشانگر تأثیر این حماسه عظیم در وجود مردم و رزمندگان است.

وی تأکید کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی‌ها، از خودگذشتگی‌ها، رشادت‌ها، شهادت، اخلاص، رهبری مدبرانه، فرمانبرداری و روحیه جهادی و بسیجی داشتن است، لذا طلاب باید خاطرات و فداکاری رزمندگان و شهدا را در جامعه بازخوانی کنند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی از هجمه دشمنان حفظ شده و دستورات اسلام و اوامر رهبری محور زندگی قرار گیرد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha