برای معرفی هوش مصنوعی به طلاب باید روایت اولی باشیم

مدیر اندیشکده فرهنگی ایده‌وانه در جمع معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد گفت: برای معرفی هوش مصنوعی به طلاب و فرزندانمان باید روایت اولی باشیم و به آنها کارکرد ها و آسیب‌های آن را بشناسانیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، محمد شمس‌الهدی در نشستی با عنوان «هوش مصنوعی؛ ابزارها، کاربردها و چالش‌ها با رویکرد پژوهشی»  که با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد برگزار شد،  ابتدا به معرفی هوش مصنوعی پرداخت و گفت: هوش مصنوعی شبیه‌سازی هوش طبیعی در کامپیوترهاست  برای اینکه مثل انسان فکر، کار و رفتار کند.

وی با اشاره به اینکه  جهان در حال یک تغییر بزرگ است و دولت‌ها با استفاده از ابزار هوش مصنوعی در عرصه‌ها مختلف می‌توانند فعالیت متفاوت داشته باشند ،   درباره توانایی هوش مصنوعی تصریح کرد: به هوش مصنوعی توانایی یادگیری می‌دهند درصورتی‌که ابزارهای قبلی از قبیل گوشی‌های همراه کدنویسی می‌شدند.

کارشناس فضای مجازی درادامه به چند ویژگی هوش مصنوعی اشاره و بیان کرد: هوش مصنوعی توانایی یادگیری و فهم و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و استخراج کلی برای ارائه الگوها را دارد. قدرت مقایسه و توانایی تصمیم‌گیری مرتبط به داده را دارد.

وی گفت: برای معرفی هوش مصنوعی به طلاب و فرزندانمان باید روایت اولی باشیم و به آنها فواید و معایب آن را بشناسانیم؛ زیرا هر مطلب که آنها بعداً در این موضوع دریافت کنند روایت اول را برای بررسی پایه خواهد گذاشت.

شمس‌الهدی در پایان بعد از بیان معایب هوش مصنوعی به معرفی برخی از ابزارهای آن پرداخت و گفت: در عرصه پژوهش باید از هوش مصنوعی به‌عنوان دستیار استفاده کرد، استفاده کامل از هوش مصنوعی جلوی خلاقیت و پیشرفت علم را خواهد گرفت.

 برای معرفی هوش مصنوعی به طلاب باید روایت اولی باشیم

 برای معرفی هوش مصنوعی به طلاب باید روایت اولی باشیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha