برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم ایجاد دو ویژگی نذیر و بشیر بودن در طلاب گفت: طلاب در مسیر رسالت طلبگی خود باید این ویژگی‌ها را در خود ایجاد کنند تا بتوانند در امر تبلیغ موفق باشند و جوانان را به خود جذب کنند و باید بدانند خداوند توفیق قدم گذاشتن در این مسیر را برایشان فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، هم‌زمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) ولادت امام جعفر صادق (ع) مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ حوزه‌های علمیه خواهران زاهدان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرب خالص مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان و جناب آقای رمضانی مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان در حوزه حضرت نرجس (س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرب خالص، در جمع طلاب و اساتید، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و ایام ولادت حضرت محمد (ص) و  امام صادق(ع) با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید ازجمله آیه ۸ سوره مبارکه فتح، به بیان ویژگی‌های پیامبر اعظم(ص)، پرداخت و اظهار داشت: یک سری ویژگی‌ها مانند نذیر و بشیر بودن مختص تبلیغ پیامبر(ص) است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد دو ویژگی نذیر و بشیر بودن در طلاب افزود: طلاب در مسیر رسالت طلبگی خود باید این ویژگی‌ها را در خود ایجاد کنند تا بتوانند در امر تبلیغ موفق باشند و جوانان را به خود جذب کنند و باید بدانند خداوند توفیق قدم گذاشتن در این مسیر را برایشان فراهم کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: ارسال رسل بر عهده خداوند است و این از ممیزه‌های مکتب تشیع بوده که مقام رسالت و امامت، به جعل الهی است نه انتخاب مردم و این برای طلاب، که خداوند توفیق قدم گذاشتن در این مسیر را به آن‌ها داده یک بشارت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه رسالت حوزه‌های علمیه در مسیر رسالت نبی مکرم اسلام (ص) است تصریح کرد: همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) با تمام اذیت‌های قوم جاهل، به رسالت خود ادامه داد و طلاب نیز باید سختی‌های مسیر طلبگی را تحمل کرده و از فراز و نشیب‌های این راه، عبور کنند.

در ادامه مراسم بعد از مداحی ذاکر اهل‌بیت(ع) آقای منصوری، حجت‌الاسلام رمضانی، مدیر حوزه‌های علمیه برادران، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی، به بیان ویژگی‌های یاران پیامبر پرداخت و بیان داشت: در تورات و انجیل هم ویژگی‌های یاران پیامبر آخرالزمان، آمده و آیه بیست‌ونه سوره مبارکه فتح به این نکته اشاره‌شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران اظهار داشت: یاران پیامبر، حالت ایستایی ندارند بلکه پویا و فعال‌اند و دائم رشد، نمو شکوفایی دارند و این مایه چشم‌روشنی اسلام و خاری به چشم دشمنان اسلام است.

وی در پایان تأکید کرد: طلاب از راز و نیاز شبانه، خصوصاً نماز شب، غافل نشوند زیرا این نافله‌های شبانه، مایه نور است و این نور، به‌وقت، علم و فهم ما برکت داده و به درراه تبلیغ چراغ راه ما باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha