لزوم رعایت خوش خلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران

مدیرحوزه علمیه خواهران هرمزگان در جلسه اداری این مدیریت گفت: خوش خلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران بوده که از بهترین عوامل پیشرفت برای فرد و جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، راضیه سلطان عباسی ندوشن در جلسه شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان و جشن میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) که روز گذشته با حضور معاونین فرهنگی، پژوهشی و آموزش این مدیریت برگزار شد، بیان داشت: خوش خلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران است، این صفت ارزنده یکی از بهترین عوامل پیشرفت برای فرد و جامعه است که سبب گرمی و صفا و صمیمیت میان افراد جامعه می شود.

خوش خلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران است

وی خاطر نشان کرد: اخلاق خوب هم برای اجتماع فایده دارد و هم برای خود انسان و علاوه بر آرامش روحی موجب از بین رفتن گناهان انسان می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اینکه از لحاظ روان شناسی اجتماعی، مجاورت و نزدیکی مکانی موجب ارتباط مکرر می شود و اگر ارتباط بر مبنای احترام متقابل و رعایت آداب همجواری باشد باعث جاذبه می شود ادامه داد: اگر ارتباط بر مبنای احترام نباشد در روابط خلل ایجاد می شود و نتیجه آن سلب آسایش و آرامش روانی و گاه جسمی انسان خواهد بود.

خوش خلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران است

وی با استناد به سخن پیامبر اکرم(ص)" الا اَخبرکم باَشبَهکُم بی خلقا" آگاه باشید که شبیه ترین شما به من خوش اخلاق ترین شماست، فواید اخلاق خوب را آرامش روانی اجتماع، آرامش روانی فرد، پاک شدن گناهان، شباهت به رسول گرامی(ص) عنوان کرد.

عباسی درپایان به سخنان مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) درباره وحدت و اتحاد مسلمانان اشاره کرد،" اتّحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امّت اسلامی است، آنچه که امروز من بر روی آن تکیه میکنم، که یکی از وظائف بزرگ و درجه‌ی اول ما مسلمانهاست، مسئله‌ی اتحاد و وحدت است".

خوش خلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران است

در حاشیه این جلسه معاونین فرهنگی و آموزشی و پژوهش در مورد طرح‌های تبلیغیشان در این عرصه‌ها صحبت کردند و در پایان جشنی به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گرفته شد که در این مراسم همکاران مدیریت استانی به مناسبت انتخاب خانم عباسی ندوشن به عنوان مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان خوشحالی خود را با اهداء هدیه به ایشان، ابراز کردند.

خوش خلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha