شرط تربیت فرزندان متدین، توجه به تربیت بانوان است/ در راستای تبلیغ فعالیت های مجدانه شکل بگیرد

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که شرط تربیت فرزندان متدین، توجه به تربیت بانوان است، گفت: تا زن متدین نباشد فرزند متدین تربیت نمی شود و بسیار ارزشمند است اگر ما بتوانیم خواهران مبلغ تربیت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران کشور که در استان اصفهان در حال برگزاری است، ضمن خیر مقدم به مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: یکی از کارهای بسیار بزرگ و با عظمت که در جمهوری اسلامی انجام گرفت تاسیس مدرسه علمیه خواهران است.

وی ادامه داد: درست است که نمی‌خواهیم مرجع داشته باشیم ولی می خواهیم مادر و استاد خوب داشته باشیم که در حال حاضر در آموزش و پرورش به آن نیاز هست و همه اعتراف می کنند که این افراد مقدم بر دیگران هستند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان اظهار کرد: کار بسیار ارزشمندی است که بتوانیم خواهران را در مسیر تعلیم و تربیت در حوزه علمیه جذب و هدایت کنیم تا سواد دینی پیدا کنند تا براساس آیه ۱۲۲ سوره توبه که شاید بتوان گفت بر ایشان هم اطلاق می‌شود بتوانند خانم ها را به زبان خاص خودشان راهنمایی کنند.

وی با اشاره به حسن تربیت خواهران در علوم دینی و تربیت زنان متدین در این‌مسیر خاطرنشان کرد: تا زن متدین نباشد فرزند متدین تربیت نمی شود و بسیار ارزشمند است اگر ما بتوانیم خواهران مبلغ تربیت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در خصوص اتلاف نشدن وقت طلاب در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: گاهی وقت با خواندن مکاسب و خارج تلف می شود و این امر لزومی ندارد.

وی ادامه داد: قرار از خرج هزینه در منبرها و مساجد یادگیری مسائل دینی است ولی در همین راستا اگر یکسال خانم ها در حوزه طلبگی و تربیت دینی و تبلیغی حضور پیدا کنند از ۵۰ سال نشستن پای منبر برای ایشان که مادران آینده هستند بهتر است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به این که در حوزه‌ها بیشتر باید روی مسایل تبلیغی و اعتقادی طلاب خواهر کار شود گفت: واجب این نیست که طلاب فقه مکاسب بلد باشند بلکه در حال حاضر اگر خانمی بتواند فقه تحریر الوسیله را خوب درک کند کافی است و بقیه امور را باید روی اعتقادات و تفسیر و فهم و حفظ نهج البلاغه پایه گذاری شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با ابراز تاسف از عدم فعالیت مجدّانه در راستای تبلیغ طلاب، افزود: متاسفانه در حوزه‌های علمیه روی مسئله تبلیغ خیلی کم کار کرده‌ایم در حالی که عرب و ترک ایرانی داریم، نتوانستیم کاری کنیم تا بتوانند در کشورهای عربی سخنرانی و تبلیغ کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در قم باید مدرسه‌ای تبلیغ تاسیس شود که پس از خواندن پایه ۱۰ مایه تبلیغی از جمله شعر و متن و روایت به ایشان داده شود و به عنوان یک فن مبلغ زن و مرد به زبان‌های ترکی و عربی تربیت کنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان سخنان خود به ساختن مبلغ اشاره کرد و بیان کرد: تبلیغ که می‌گوییم یعنی باید مبلغ بسازیم که متاسفانه مبلغ‌ساز نیستیم و در این راستا حداقل دفتر و سازمان تبلیغات مبلع ساز و تربیت‌کننده باشند سازمان تبلیغات سازنده و تربیت کننده باشند و نحوه حرف زدن و لباس پوشیدن و... را به ایشان آموزش بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha