استواری در مسیر طلبگی نیازمند تجدیدکردن اهداف است

مسئول پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر می خواهید در راه طلبگی ثابت قدم و استوار بمانید باید مرتب خود و اهداف خود را تجدید کنید تا از ناپاکی ها صاف شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم سیده طاهره موسوی در مراسم آئین سال تحصیلی جدید که بصورت آنلاین و مجازی در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، در ابتدای سخنان خود خطاب به مدیران، اساتید و متصدیان امور، رسالت آنان را پروراندن انسان از طریق هدایت الهی دانست.

وی گفت: ارزشمندی هر کاری به نیّت و اهدافی که دنبال می شود بستگی دارد؛ لذا نمی‌توان بطور مطلق عنوان ارزشمندی بر آن گذاشت، به همان اندازه که ارزشمندی بالاست، مسئولیت هم سنگین است.

استاد حوزه، رسالت طلاب را رسالت رسولان و انبیاء الهی دانست و با بیان‌ این‌که علت بعثت پیامبران هدایت و رشد بشر است، گفت: در روایتی آمده است: «کسی که زمین مرده ای را احیا کند، مالک آن می شود»؛ لذا از این تعبیر استفاده می شود که هرگاه سرزمین وجودی انسان‌ها در اختیار متصدیان امر قرار گیرد، هرگونه که بذر بپاشند آن وجود را مالک می‌شوند.

خانم موسوی اضافه کرد: انسان اعلم و اشرف موجودات است که بر کل موجودات دیگر برتری دارد و این انسان با روح، اندیشه و فکر الهی موضوع کار معلمان است، خداوند تبارک و تعالی معلمان را به یک نحوی امین شمرده تا فکر و اندیشه انسان را که تمام هستی اوست به دست آنان به امانت بگذارد.

وی در ادامه خطاب به طلاب جدیدالورود خاطرنشان کرد: اگر می خواهید در این راه ثابت قدم و استوار بمانید باید مرتب خود و اهداف خود را تجدید کنید تا از ناپاکی ها صاف شود.

مسئول پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان در دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: اگر اهدافتان قوی باشد مانند جبلی هستید که «المومن کالجبل الراسخ لات تحرکه العواصف»؛ اگر مانند کوه استوار شوید، هر حرف و مانعی که بر سر راه وجود دارد و ممکن است شما را از طی مسیر منحرف کند، مانند رعد و برق شما را از پای در نمی آورد ولی اگر به شکل یک گیاه نورسی باشید که هنوز برای شما اهداف روشن نشده یا از زمین کنده شده و یا محصولی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این مطلب که «درجات خود را به حدی بالا ببرید که بهشت بر شما افتخار کند»، توضیح داد: اگر هدف برای شما روشن شود، تمامی مشکلات در مقابل شما ذلول و خار خواهد شد، بطوری که تمام آن ارزش‌هایی که باید برای طی مسیر به دنبال آن می‌رفتید، به استقبال شما خواهند آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha