کد خبر: 130963
۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
آرامش گمشده دنیای مدرن است

در همایش طلیعه حضور طلاب نوورود مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد اهداف و سبک زندگی طلبگی تشریح و بیان شد: آرامش،گمشده دنیای مدرن است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، سکینه حاجی‌آبادی از برگزاری همایش طلیعه حضور طلاب این مدرسه خبر داد.

وی مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این همایش را برگزاری کارگاه مشاوره و نشست های تربیتی و اخلاقی با رویکرد بینشی و مهارتی و اردو  دانست.

 پیوست الهی سرلوحه زندگی طلاب

حجت الاسلام والمسلمین قنبری طی سخنانی در جمع طلاب نوورود این مدرسه گفت: هدف از ورد به حوزه علمیه خودسازی و اصلاح جامعه است که در این راستا  پیوست الهی باید سرلوحه زندگی  قرار گیرد.

وی افزود: لازمه طلبگی علاوه بر تحصیل، طهارت و تهذیب است زیرا جایگاه علم در قلب فرد است و نیت پاک، ظرف وجودی  شخص را  که  محوریت آن قلب  است، تطهیر می‌کند.

 تغییر نگاه جنسی به نگاه انسانی با حجاب

خانم‌ سکینه‌کتولی با بیان این نکته که پوشیدگی یکی از حقوق زنان است و با حجاب و پوشیدگی نیز شخصیت و استعداد بانوان دیده می‌شود و نگاه  به زن، از نگاه کالای جنسی به نگاه انسانی تغییرمی‌کند، گفت: در طول تاریخ، مردان بیمار دل سعی کردن این حق زنان را با شعار آزادی از بین ببرند.

مشاور مدرسه اضافه کرد: امروزه دشمنان با جنگ نرم و تبلیغات گسترده، برهنگی را حق زن می‌دانند و این شعار برای برخی از زنان به یک باور تبدیل شده که با حجاب و پوشیدگی ارزش آنان دیده نمی‌شود.

 یاری امام زمان دلیلی اصلی ورود به حوزه علمیه

خانم زیور مهرانفر کارشناس علوم ‌تربیتی گفت: وقتی هدف اصلی ما در زندگی یاری امام زمان(عجل‌الله‌تعالی) باشد، با ورود به حوزه علمیه به این هدف نزدیک‌تر شده و عنوان سربازی امام زمان(عجل‌الله‌تعالی) بر ما نهاده می‌شود.

وی با بیان این مطلب که برخی مسیرها ما را به انتهای علم نمی‌برد، افزود: درس خواندن در مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) منتهی‌الیه یک علم است.

کارشناس علوم‌تربیتی با بیان این‌که مسیر طلبگی سختی‌ها زیادی به دنبال دارد، توضیح داد: همراهی و همکاری طلاب با یکدیگر علاوه بر آسان کردن سختی‌ها، پایداری در این مسیر را بیشتر می‌کند.

وی اذعان کرد: در حوزه علمیه فرصتی به نام مباحثه وجود دارد که آثار فراوانی را به همراه دارد: تقویت فن بیان، استفاده از برداشت‌ها و تفسیرهای متفاوت از یک مطلب، از بین رفتن غرور و از همه مهم‌تر، یادگیری مهارت شنوندگی از جمله آثار مباحثه است.

مبلغ حوزه در پایان بیان کرد: یکی از آسیب‌های که بهره معنوی در حوزه علمیه را کاهش می‌دهد، مدرک‌گرایی است که از بدو ورود به حوزه باید با این زمزمه شیطانی به مبارزه پرداخت.

 آرامش،گمشده دنیای مدرن

حجت الاسلام والمسلمین نودهی مسئول مرکز راهبردی‌ تعالی خانواده سازمان‌ تبلیغات ‌اسلامی با بیان این‌که آرامش گمشده دنیای مدرن است، گفت: وظیفه هریک از ما نسبت به یکدیگر ایجاد شادی و نشاط است؛ نشاطی که آرامش در پی‌داشته باشد نه نشاطی  هیجانی که همراه با گناه باشد.

وی با استناد به روایاتی بیان کرد: خداوند روزی طالبان علم را بدون واسطه تضمین کرده است، از این رو، دغدغه اقتصادی نباید طلبه را از تحصیل دورکند.

مسئول مرکز راهبردی ‌تعالی خانواده سازمان‌ تبلیغات ‌اسلامی ضمن توضیح ساختار علمی و تهذیبی حوزه علمیه، نیت خالص و تواضع را لازمه اخلاقی یک طلبه بر شمرد.

 آمادگی برای تبلیغ اولویت دوران طلبگی است

 خانم لیلاشاه حسینی با استناد به سخنان مقام‌ معظم ‌رهبری(مدظله‌العالی) بیان کرد: تبلیغ یکی از اولویت‌ها برای طلاب است؛ در این خصوص از آغاز طلبگی مطالعه و فیش‌برداری از مسائل روز را در برنامه روزانه خود داشته‌باشید.

وی افزود: برنامه‌ریزی در زندگی طلبگی به عنوان یک اصل است که موجب ارتقاء درجات معنوی و علمی می‌شود.

معاون‌ فرهنگی مدرسه ‌علمیه خاتم‌الاوصیاء(عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف) تاکید کرد: زمانی طلبه می‌تواند اثرگذار باشد که علاوه بر تواضع و رعایت مسائل اخلاقی بتواند با مردم جامعه ارتباط متناسب برقرار کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha