سلب هویت اصیل بانوان در رأس نقشه شوم دشمنان قرار دارد

استاد حوزه و پژوهشگر علوم دینی گفت: دشمنان با شناخت ظرفیت تربیتی بانوان سعی در بی تأثیر نمودن این جایگاه دارند و برای این امر نقشه شوم سلب هویت اصیل بانوان را در رأس قرار داده اند.

خانم سیده زهرا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش زنان در آگاهی جامعه، اظهار داشت: در دین مبین اسلام جایگاه و هویت انسانی افراد و کرامت آنها به شدت مورد توجه بوده و برای هدایت انسان و رسیدن او به جایگاه خلیفه اللهی پیامبران و امامان علیهم السلام انتخاب شده و با برنامه‌های جامع رشد و تعالی انسان را به مسیر نور و روشنایی فراخوانده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این مطلب تصریح کرد: در این جایگاه انسانی زن و مرد یکسان بوده و مزیتی جز تقوا برای برتری بر دیگری در نظر گرفته نشده است، اما در برخی از ویژگی‌های آفرینش بر اساس وظایفی که هر یک در نظام هستی بر عهده دارند تفاوت هایی وجود دارد و به هر یک تفضلات خاصی شده است.

وی از جمله وظایف بانوان را نقش انسان سازی و تربیتی آنها دانست و عنوان کرد: در سوره مبارکه روم زن مظهر آرامش و سکوت در خانواده معرفی شده و زمینه امنیت روانی که از عوامل زمینه ساز در تربیت محسوب می شود بر عهده بانوان قرار داده شده است.

به گفته این استاد حوزه با در نظر داشتن این روحیه بانوان، اگر قدرت شناخت و علم بانوان نسبت به جایگاه و وظایف خود در حوزه فردی، اجتماعی و خانوادگی بر اساس اصول و مبانی ناب دین مبین اسلام ارتقا یابد و با سلاح علم این هویت را شناسایی و پرورش دهد قطعا تأثیرات بسزایی در تربیت نسل آینده خواهند داشت.

این استاد و پژوهشگر علوم دینی خاطرنشان کرد: تربیت فردی و خودشناسی و خودسازی بانوان یعنی شناخت جایگاه عبودیت و بندگی که این امر اصلاح رشد رابطه بین خود و ذات باری تعالی را سبب خواهد شد، این آفریده بی‌نظیر با وصل شدن به منبع لایزال الهی و قدرتی که فوق قدرت‌هاست و رب العالمینی که تربیت همه در دستان اوست به موفقیت بی نهایت دست خواهد یافت.

وی کسب علم از مبانی ناب اسلامی و اعتقادی و تخصص و مهارت لازم در تربیت نسل را عاملی در راستای به حداقل رساندن خطاهای انسانی معرفی کرد و گفت: وقتی زندگی بانوان فرهیخته و شیوه زیست فردی و اجتماعی آنها مورد مطالعه قرار می‌گیرد، مشاهده می‌شود هر یک به تنهایی توانایی ایجاد تحولات و موج‌های سازندگی را دارند که این موضوع بارها در طول تاریخ به منصه ظهور رسیده است.

این پژوهشگر علوم دینی افزود: با مطالعه زندگی حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها که در رأس بانوان عالم قرار دارد می‌بینیم که علاوه بر درخشش در مقام بندگی و عبودیت که رمز طلایی دیگر موفقیت ها محسوب می شود، در جایگاه‌های مختلف دختری، همسری و مادری نیز بر قله تعالی قرار داشته و در این بین از وظایف سیاسی، اجتماعی خود غفلت ننموده و نقش مهم و بی‌بدیلی در تعالی جامعه داشته اند و در خط مقدم دفاع از حریم ولایت و تبیین حقایق دین مبین اسلام و بصیرت بخشی در جامعه حضور پیروزمندانه‌ای داشتند.

وی در ادامه با بیان شخصیت و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) یادآور شد: مسئولان امر باید این ظرفیت عظیم انسانی را شناخته و در رشد و تعالی آن برنامه ریزی کنند؛ همچنان که امام راحل با تأسی از سنت ناب نبوی این ظرفیت را شناخت و موتور محرکه آن را روشن کرد که سبب تربیت نسلی انقلابی و جهادی شد.

حسینی، نقش بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی را قابل توجه خواند و افزود: این انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور زنده و حیات بخش و حمایت بانوان رقم خورده و اکنون نیز این امر مورد توجه خاص مقام معظم رهبری می‌باشد و دشمنان نیز با شناخت این ظرفیت سعی در بی تأثیر نمودن این جایگاه دارند و برای این امر نقشه شوم سلب هویت اصیل بانوان را در رأس قرار داده اند.

 وی در پایان گفت: دشمنان در واقع با استفاده از روش‌های مختلف و مشغول کردن بانوان به زرق و برق دنیا و تنزل مقامشان در نگاه جنسیتی برای استفاده‌های ابزاری و استعماری خود به دنبال کسب نتایج مدنظرشان هستند که قطعاً با راهبری مقام عظمای ولایت و با تأسی از سیره بانوان ره یافته و حضور زنان تمدن ساز و افتخارآفرین که دانش آموختگان مکتب فاطمی بوده و حماسه آفرینان مکتبی هستند در مسیر زمینه سازی ظهور و با دعای حضرت حجت این دشمنی‌ها به شکست ختم خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha