طلاب علوم دینی مظهر صفات الهی باشند

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: طلاب علوم دینی باید مظهر صفات الهی باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم مریم میرکریمی در برنامه طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان، از جمله وظایف طلاب علوم دینی را متصف کردن خود به صفات الهی برشمرد و افزود: هر انسانی که در مسیر سعادت و کمال حرکت کند، باید دو رکن دانستن و توانستن را مورد توجه قرار دهد.

وی، جزم و عزم را دو رکن اساسی برای ارتقای تعالی بشر برشمرد و خطاب به طلاب گفت: این دو رکن دو صفت عالیه پروردگار است زیرا انسان خلیفه خدا آفریده شده است؛ لذا باید متصف و مظهر صفات الهی شود.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان با اشاره به داستان معرفی خداوند از طرف حضرت یوسف(علیه‌السلام) به زندانیان اضافه کرد: ما باید با رفتار و کردار خود، خداوند را به جامعه معرفی کنیم؛ چنانچه ائمه هدی(علیهم‌السلام) با متصف شدن به صفات الهی توانستند خداوند را به مردم معرفی، دعوت و هدایت کنند.

خانم میرکریمی با تاکید بر برتری علوم دینی بر سایر علوم، بر فراگیری  علم توصیه و سفارش کرد و با استناد به روایتی از نبی مکرم اسلام(صلی‌الله‌وعلیه‌واله) توضیح داد: «براستی خدای متعال با علم، اطاعت و عبادت می‌شود و خیر دنیا و آخرت همراه علم است»، «انّ الله یطاع بالعلم و یعبد بالعلم و خیر الدّنیا و الآخرة مع العلم».

وی در پایان خطاب به طلاب تاکید کرد: عزم با راحت طلبی امکان پذیر نیست، چنانچه امیر مومنان حضرت علی(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «لا یجتمع العزیمه و ولیمه» « و (بدانید) گرفتن تصمیم‌های محکم (برای رسیدن به اهداف بزرگ) با خوش گذرانی و سفره های رنگین سازگار نیست».

در ادامه این نشست سوالات متعددی از سوی طلاب مطرح و به آنها پاسخ داده شد.

در این برنامه که در قالب اردوی یک روزه انجام شد؛ کارکنان و شماری از اساتید نیز حضور داشتند، اجرای برنامه، قرائت قرآن، ارائه متن ادبی پیرامون طلبگی و پذیرایی توسط خود طلاب جدید الورود انجام شد و در پایان هدایایی از سوی مدرسه به کلیه طلاب تقدیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha