فداکاری نوجوانان شهید این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل، نشان از ایثار آنها دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در دوازدهمین جلسه اخلاق و نشست شورای اداری در سال جاری با گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، گفت: فداکاری نوجوانان شهید در جبهه حق علیه باطل، نشان از ایثار و از خودگذشتگی جوانان و نوجوانان و انجام وظیفه آنها نسبت به این مرز و بوم دارد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام محمد کارگر شورکی در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد:  هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده است و بدین مناسبت به روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است؛ فداکاری نوجوانان شهید در جبهه حق علیه باطل نشان از ایثار و از خودگذشتگی جوانان و نوجوانان و انجام وظیفه آنها نسبت به این مرز و بوم دارد.

وی در ادمه افزود: امروز در فلسطین شاهد رشادت های جوانان فلسطینی و مردم مظلوم غزه هستیم، حملات سنگین رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا بر سر مظلومان غزه نشان از خوی وحشی‌گری و کودک‌کشی رژیم منفور صهیونیستی دارد؛ جنایاتی که با حمایت همه جانبه آمریکای جنایتکار اتفاق می افتد جزء جنایات جنگی محسوب می شود که باید جلو این وحشی گری هر چه سریعتر گرفته شود. و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی مردم غزه و رزمندگان حماس باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه  به کلمات قصار امام علی (علیه‌السلام) اشاره و بیان داشت: در شماره ۴۷۴ کلمات قصار حضرت آمده است که فرمودند:«مَا المُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّن قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ العَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلاَئِکَةِ» و در این روایت حضرت بین مجاهد شهید در راه خدا با کسی که عفیف و پاکدامن است مقایسه می نماید و می فرماید:« مجاهدی  که در راه خدا شهید می شود، اجرش بیش از کسی  نیست که قادر بر گناه است، ولی  مرتکب گناه نمی  شود؛ نزدیک است که شخص عفیف، ملکی  از ملائکه باشد.»

وی ادامه داد:  گرچه ما آیات و روایات زیادی درباره شهید و شهادت داریم و اجر و پاداشی که برای شهید بیان شده است نشان از جایگاه والای شهید می دهد و حتی در روایات داریم کارنیکی بالاتر از شهادت در راه خدا نیست ولی در این روایت ثواب کسی که زمینه گناه برایش فراهم است ولی خود را آلوده به گناه نمی کند رتبه و درجه او را کمتر از شهید شمرده نشده است.

مدیر حوزه خواهران استان در ادامه بیان کرد: شهید فهمیده با حضور خود در جنگ در آن زمان به وظیفه خود عمل کرد و اکنون جوانان ما نیز باید با جهاد اکبر و مراقبت نفس به مسئله عفت و پاکدامنی که بسیار مهم و در رشد و تعالی جامعه اثر گزار است بپردازند .

وی با اشاره به اینکه عفت و پاکدامنی  در این زمانه که بسیاری از ابزار گناه برای انسان فراهم است مسئله مهمی شمرده می شود، افزود:  نگهداشتن خود از گناه به مراتب سخت تر از گذشته و نیازمند جهاد اکبر است و کسی که بتواند عفیفانه زندگی کند خدواند او را به مقاماتی می رساند که دیگران از آن محرومند .

حجت الاسلام و والمسلمین کارگر شورکی اضافه کرد:  روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) در زمینه ورود به بهشت نقل شده که حضرت می فرماید: «مَنْ سَلِمَ مِنْ أُمَّتِی مِنْ أَرْبَعِ خِصَالٍ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ مِنَ اَلدُّخُولِ فِی اَلدُّنْیَا وَ اِتِّبَاعِ اَلْهَوَی وَ شَهْوَةِ اَلْبَطْنِ وَ شَهْوَةِ اَلْفَرْجِ؛ کسی که از چهار خصلت سالم و سربلند بیرون آید  پس بهشت برای اوست. سرگرمی دنیا و پیروی هوای نفس  و شهوت شکم و شهوت جنسی»  و درروایتی دیگر شهوت شکم و جنسی را دو عامل مهم سقوط انسان بیان میکند و اکثر جهنمیان از همین دو عامل  وارد بر جهنم می شوند.

در پایان این جسه هر کدام از معاونین به مسائل روز مدارس استان پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند و این جلسه با تصویب چند مصوبه به پایان رسید.

فداکاری نوجوانان شهید این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل، نشان از ایثار آنها دارد

فداکاری نوجوانان شهید این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل، نشان از ایثار آنها دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha