کسب علم و دانش به همراه اخلاق شایسته  از اهدف  تحصیل در حوزه ها است

خانم ابراهیمان در نشست کارکنان و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان کسب علم و دانش به همراه اخلاق شایسته را از اهدف تحصیل در حوزه ها دانست و افزود: کسب علم بدون اخلاق، نتیجه بخش نیست .

به گزارش پایگاه های خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه ابراهیمیان در نشست صمیمی کارکنان و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اشاره به دستیابی علم و دانش گفت: کسب علم و دانش در دانشگاه و مراکز علمی دیگر نیز امکان پذیر است و حوزه علمیه مکانی مقدس شمرده می‌شود چرا که صاحب اصلی آن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) می‌باشد.

وی تصریح کرد: انتخاب کردن حوزه برای تحصیل علاوه بر کسب دانش و اگاهی هدف والاتری دارد و آن را میتوان در «اخلاق » خلاصه کرد زیرا نماد طلبه بودن اعم از شاگرد، استاد، مبلغ در داشتن اخلاق نیکو است و خانواده و اطرافیان طلاب به اخلاق فرد طلبه توجه دارند و علم بدون اخلاق  نتیجه بخش نیست.

خانم ابراهیمیان اخلاص را یکی از بال های رسیدن به اخلاق دانست و گفت : فضای حاکم بر مدارس علمیه همواره باید کمک و همیاری طلاب با یکدیگر در محیط حوزه باید با نیت الهی و کسب رضایت خدا باشد و با قصد قربت انجام گیرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) افزود: «تقوا» بال بعدی برای دستیابی به اخلاق است و «ادب»  بارزترین نمود ظاهری آن محوب می‌شود و مراقبت های رفتاری فردی و اجتماعی از جمله رعایت احترام به اساتید ، ادب در مقابل سخنران و همکلاسی... نمونه های عملی دیگری است که انتظار می‌رود طلاب آن را رعایت کنند.

خانم ابراهیمیان به بیان سفارشی از امام خمینی(رحمه الله علیه) به طلاب پرداخت و گفت: فقه و اخلاق دوچیزی است که امام راحل توصیه به طلاب کردند تا در حوزه کسب نمایند  و شایسته است که طلاب در کنار تحصیل به مباحث فرهنگی و پژوهشی که سعی می‌شود در راستای این اهداف باشد اهتمام وتوجه بیشتری کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجموع اساتید وکارکنان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، تمام تلاش خود را برای رسیدن و پیشبرد علم همراه با اخلاق بر می دارد و صادقانه آمادگی دریافت پیشنهادات، نظرات وانتقادات تک تک طلاب بزرگوار می‌باشند تا با کمک و همراهی یکدیگر به گونه ای در مسیر طلبگی قدم برداشته شود که مورد رضایت خدا بوده و از سربازان امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha