بانوان با رعایت موازین اسلامی و اهتمام به کانون خانواده در عرصه اجتماع حضور یابند

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) درس عفت، حیا و پاکدامنی را در مکتب مادرش آموخت و عفت خویش را در سخت‌ترین شرایط و دوران اسارت به نمایش گذاشت، از این رو بانوان با رعایت موازین اسلامی، عفت و پاکدامنی می‌توانند در عرصه اجتماع حضور یافته و کمال، رشد و پیشرفت دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست پژوهشی–فرهنگی با محوریت «حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) الگوی زنان جامعه اسلامی» با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، خانم رجبلو بیان کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) به دلیل برخورداری از تمام خصوصیات و ویژگی‌های زن شایسته برای بانوان جامعه اسلامی بهترین الگوست، از این رو تأسی از رفتار و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگوار انسان را به سوی تعالی و شایستگی سوق می‌دهد.

وی، با بیان این‌که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) درس عفت، حیا و پاکدامنی را در مکتب مادرش آموخت و عفت خویش را در سخت‌ترین شرایط و دوران اسارت به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: بانوان با رعایت موازین اسلامی، عفت و پاکدامنی می‌توانند در عرصه اجتماع حضور یافته و به کمال، رشد و پیشرفت دست یابند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با اشاره به روایت امام سجاد(علیه‌السلام) «انت عالمه غیرمعلمه و فهمه غیرمفهمه»، تشریح کرد: حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) دانشمند و عالمه‌ای معلم ندیده و بانوی خردمند بدون استاد بودند و سخن امام سجاد(علیه‌السلام) نشان دهنده علم لدنی آن حضرت است.

خانم رجبلو ولایتمداری را از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) معرفی کرد و افزود: رسالت این بانوی بزرگوار پس از شهادت امام حسین(علیه‌السلام) محافظت از ودیعه بزرگ خداوند، یعنی امام سجاد(علیه‌السلام) بود؛ بنابراین، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) با ایمان و عقیده راسخ در مسیر دین و دفاع از ولایت نقش بسزایی ایفا کردند.

وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) که فرمودند: «زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) یک نمونه کامل از زن مسلمان است، یعنی الگویی که اسلام برای تربیت زنان آن را در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده است»، تشریح کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در عرصه اجتماعی نشان داد که در عین حفظ عفت، عواطف و اهتمام به کانون خانواده می‌توان در حوزه علم و دین فعال عمل کرده و بر مشی انقلابی خود استوار بود.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: بانوان و دختران جامعه اسلامی با تأسی از حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و الگوگیری از زنان قرآنی باید اصلی‌ترین هسته اجتماع، یعنی خانواده را بستری برای رشد و تعالی خویش، همسران و فرزندان قرار دهند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha