نشست علمی پژوهشی «کتاب، کلام نافذ و تبلیغ مؤثر» مدیر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزههای علمیه و به همت معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست علمی - پژوهشی با موضوع «کتاب، کلام نافذ و تبلیغ مؤثر» به همت معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد و همکاری بسیج رسانه یزد و مدارس علمیه خواهران استانهای بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمان و هرمزگان و با حضور حجتالاسلام هادی رضایی، مدیر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزههای علمیه برگزار شد.
مدیر برنامهریزی و نظارت راهبردی حوزههای علمیه در این نشست با اشاره به نقش کتاب در تبلیغ، گفت: مبلغ باید چارچوب اصلی تبلیغ را یاد بگیرد و این کار میّسر نمیشود مگر بهوسیله آموزش و مطالعه؛ مطالعه کتابهایی مثل "التبلیغ فی الکتاب و السنه" از محمد ریشهری و کتابهای که در مورد سیره علمی و عملی حضرت امام خمینی (ره) را خوانده و بر مسائل روز تطبیق و از آن الگوگیری شود.
وی بر مطالعه کتابهای "آقا روحالله" (دوران کودکی و نوجوانی امام)، "حاجآقا روحالله" (جوانی و میانسالی) و "لله" (میانسالی و پیش از قیام نهضت امام) توسط طلاب تأکید و معرفت را از نکات مهم برای تبلیغ مؤثر عنوان کرد و گفت: یکی از چیزهایی که معرفت را بالا میبرد کتاب است. یکی از ابزارهای تبلیغ هم کتاب است. بعضی از کشورها بهوسیله کتاب فتح شد؛ زیرا کتاب تأثیرگذار بوده و انسان را متحول میکند.
وی در مورد قراردادن زمان اختصاصی برای مطالعه اظهار کرد: یکی از تکنیکها جهت مطالعه این است که لیستی از موانعی که نمیگذارد شما مطالعه کنید آماده کرده و سپس موانع را از آسان به سخت از سر راه بردارید و زمانی را برای مطالعه اختصاص بدهید.
حجت الاسلام رضایی افزود: یک بسته مطالعاتی برای خودتان برنامهریزی کنید و در آن دقیق بگویید«چه کتابی؟ چهقدر؟ چطور؟ باید آن را مطالعه کنم» و برای این کار یکچشم انداز ۵ساله بعد سالانه، ماهانه و هفتگی برای خود در نظر بگیرید.
وی در پایان به طلاب توصیه کرد: برای مطالعه یک دستهبندی متفاوت داشته باشید که شامل مطالعات حوزوی، مطالعات تخصصی، سیر مطالعاتی پایه، سیرهای جانبی یا ضروری، سیر مطالعاتی هدفمند و سیر مطالعاتی پراکنده باشد.
نظر شما