خداشناسی زیربنای زندگی است

استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش گفت: خداشناسی یکی از موارد زیربنایی زندگی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، صغری فیروزی، استاد و مشاور مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست اخلاقی با موضوع خدا شناسی در قرآن با حضور طلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیهاالسلام) گراش برگزار شد بیان کرد: اگر انسان زیر بنای اخلاقی خود را محکم نکند متزلزل شده و در شرایطی که آزمایش‌های متفاوت در زندگی پیش می‌آید که اگر زیر بنا محکم نباشد این تزلزل به وجود می آید.

وی گفت: خداشناسی یکی از موارد زیربنایی است و برای شناخت ذات خدا باید مراحل توحید نظری، عملی و عبودیت را بشناسیم زیرا خداباوری مسئله مهمی است و اگر در زندگی  خدا و حضورش را درک شد باعث امیدواری شده و در طول زندگی می‌دانیم که تکیه‌گاه محکمی داریم.

فیروزی افزود: از آنجا که طوفان‌های مسیر زندگی بسیار است خداباوری به ما کمک می‌کند امید را از دست نداده و غیر خدا را اطاعت نکنیم زیرا خداوند یگانه قائم به ذات خویش است و در ذات خدا نباید تفکر کرد چون ظرفیت فکری ما عاجز و عقل ما محدود است.

وی بیان کرد: ذات خدا نامحدود است و عقل ذات نامحدود را درک نکرده و انسان قدرت درک ذات نامحدود را نداشته و ما برای شناخت خدا میبایست در اوصاف الهی تفکر کنیم.

فیروزی گفت: خداوند خالق عالم هستی و مبدا وقوع همه افعال است این عالم هستی به دست خداست و فرمان او چنین است که هرگاه چیزی را اراده کند و به آن بگوید موجود باش بی‌درنگ موجود شده و قبل از خلقت عالم دنیا، ربوبیت عالم مجردات را داشته است.

وی افزود: به دلیل اینکه زمان مخلوق خدا است برای وجود خدا زمان معنا ندارد خداوند پدیده نیست بلکه وجودش ازلی و قائم به ذات است و مثل و مانندی ندارد هر آنچه ذهن ما از خدا تصور می‌کند خدا نیست چون ساخته ذهن ما است.

استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیهاالسلام) گراش در ادامه با بیان اینکه خداوند جسم نبوده قابل  رویت نیست افزود: جسم توسط خدا آفریده شده و یک پدیده است و خدا خودش پدیده نیست قدرت دیدن برای پدیده‌ها است.

وی افزود: خداوند همچون نوری است که آسمان و زمین با تابش او بر آنها ظهور یافته و نور رحمت خاص الهی که تنها مومنان با آن روشن می‌شوند و به وسیله آن به سوی اعمال صالح راه یافته و آن نور معرفت و حقیقت ایمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha