برگزاری نشست هم‌اندیشی «طوفان الاقصی» در مدرسه علمی تخصصی حضرت عبدالعظیم(ع)

نشست علمی پژوهشی با عنوان عملیات طوفان الاقصی با سخنرانی آقای حسن نمر مدیر رادیو فلسطین و خانم امینه سلیمانی کارشناس شبکه العالم در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست علمی پژوهشی با عنوان عملیات طوفان الاقصی، توسط جناب آقای حسن نَمِر (مدیر رادیو فلسطین شبکه عربی آفریقایی) و خانم دکتر امینه سلیمانی(کارشناس شبکه العالم) در مدرسه علمیه تخصصی حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار شد.

در این نشست آقای حسن نمر در مورد اولین اقدام در جهت به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونسیتی که توسط انورسادات، سومین رئیس جمهور مصر صورت گرفت و اشاره نمود: که به دلیل تناقضاتی که در کشورهای عربی در جهت حمایت از فلسطین وجود داشت عملیات استشهادی در کشور فلسطین به رسمیت شناخته شد و در پی آن در سال ۱۹۸۲ با ورود رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، عملیات شهادت طلبانه در آنجا هم شکل گرفت.

وی تبیین کرد: زمانی که حزب الله لبنان شکل اسلامی به خود گرفت، فلسطینی ها و مردم کشورهای دیگر متوجه شدند که مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل ربطی به دوقطبی بودن جهان ندارد و کاملا اسلامی است.

مدیر رادیو فلسطین در ادامه توضیح داد: علت رقم خوردن عملیات طوفان الاقصی را عادی سازی روابط با اسرائیل توسط محمد بن سلمان و نا امید شدن ملت فلسطین از حمایت کشورهای عربی و علت این که در تاریخ" ۷ اکتبر" این عملیات اجرایی شد مقارنت آن با اولین عملیات فلسطینی ها در جهت آزادسازی غزه بود.

خانم دکتر سلیمانی کارشناس شبکه العالم نیز سخنان جناب نمر را در طول جلسه به فارسی ترجمه کرد.

جلسه با سؤالات طلاب از کارشناسان نشست به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha