کار شبکه‌ای مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است

مسئول مردمی قرارگاه حجاب شهر فاضل آباد گفت: فعالان فرهنگی با انجام کار شبکه ای به تشکیل تمدن نوین اسلامی کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، دوره سه روزه یک گام تا تمدن نوین اسلامی با راهبرد حلقه مفقوده ولایت با حضور حجت الاسلام سیدامیر بهادر در مدرسه علمیه ‌خاتم‌الاوصیاء(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) برگزار شد.

وی اولین هدف ورود به حوزه علمیه را خودسازی دانست و افزود: طلبه‌ای که در حالت خوف و رجاء باشد به مقامات بالای معنوی خواهد رسید.

مسئول مردمی قرارگاه حجاب فاضل آباد با استناد به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) گفت: طلاب با تقویت و ارتقاء سطح علمی و تهذیب و آگاهی مسائل روز می‌توانند هدایت‌گری سیاسی و بصیرت‌افزایی، هدایت‌گری دینی و راهنمایی در مسائل جامعه را بر عهده داشته باشند.

حجت الاسلام بهادر خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های موفقیت در زندگی طلبگی، برنامه‌ریزی منظم در راه شکوفایی استعدادها و علایق است.

وی برخی از مشکلات موجود در جامعه را نتیجه کم‌کاری طلاب در عرصه تبلیغ دانست و افزود: مقام معظم ‌رهبری(مدظله‌العالی) در فرمایشات اخیر خود در بین طلاب بر اهمیت تبلیغ تاکید کردند و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند.

کارشناس علوم تربیتی با عنوان این نکته که برای تبلیغ ولایت، دانستن معنای واژه ولایت بسیار اهمیت دارد، افزود: ولایت به معنای اتصال و پیوستگی شدید بین مومنین و مردم حول امام جامعه است؛ در این تعریف، تمام جوانب پیوستگی، مومنین، امام جامعه و ... بخاطر ارتباط با یکدیگر اهمیت دارند.

حجت الاسلام بهادر خاطرنشان کرد: در اداره حکومت‌های جهان، سیاستمداران یا تجددگرا هستند و اراده انسان را اولویت می‌دانند و یا تحجرگرا که برای اراده انسان ارزشی قائل نیستند و اراده خداوند را اصل می‌دانند؛ رهبر معظم انقلاب نگاهی نو به اداره حکومت دارد و در آن مردم و ارزش‌های الهی را اصل دانسته و این دو را مکمل یکدیگر می‌دانند.

وی ادامه داد: این نگاه ولی فقیه در جامعه بر فعالان فرهنگی واجب می‌دارد که کار شبکه ای و جبهه‌ای انجام دهند تا از موازی کاری دور شده و به تشکیل تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha