نشست هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه خواهران با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان

نشست هم‌اندیشی مدیر و معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان و مسئول آموزش و تحقیقات این بنیاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست هم اندیشی مدیر و معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان و مسئول آموزش و تحقیقات این بنیاد برگزار شد.

در این نشست که با حضور خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان، خانم جوکار معاون پژوهش استان، سرهنگ مهدوی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و آقای رنگین کمان، مسئول آموزش و تحقیقات بنیاد برگزار شد.

در ابتدا سرهنگ مهدوی بیان کرد: شهدای دفاع مقدس استان کرمان دارای جایگاه بزرگی هستند و ضرورت دارد برای انتقال سیره این عزیزان به نسل جدید،  تحقیق و پژوهش درخور جایگاه ایشان انجام گیرد و جایگاه شهدا برای جامعه کاملا تبیین گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: طبق فرموده امام خمینی (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری (حفظه الله)، جنگ ما گنج است، بنابراین باید بهترین بهره را از این گنج داشته و  باید زندگی نامه شهدا در قالب کتاب های صوتی، فیلم کوتاه، شعر و غیره، متناسب با هر نیاز و ذائقه، تولید و در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

در ادامه آقای رنگین کمان، گزارشی از فعالیت های تحقیقاتی بنیاد در این زمینه ارائه داد و افزود: سال گذشته تعداد ۶ رمان درمورد شهدا تدوین شد و در سال ۱۴۰۲ هم این کار در حال انجام است و یکی از مهم ترین فعالیت های این بنیاد، تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که در چهار گروه: شهدا و اشخاص، گروه فرهنگ و هنر، گروه جغرافیا (قرارگاه ها، تیپ ها و لشکرهای استان در دفاع مقدس) و گروه اجتماع و سیاست در دست تدوین است.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب طلاب حوزه علمیه خواهران استان کرمان با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان جهت تدوین زندگی نامه شهدا و دانشنامه دفاع مقدس، خواستار گسترش  بیشتر همکاری ها در این زمینه با این بنیاد شد.

نشست هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه خواهران با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha