نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور افتتاح شد/ تدوین ۳۳ رساله علمی سطح ۴ و ۱۲۰ پایان نامه در سطح ۳ در یک سال گذشته

همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی طلاب خواهر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور پژوهشگران برتر و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران امروز در ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به توفیق معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه تولید رساله‌ها و پایان‌نامه‌ به لحاظ جهت دهی موضوعی و کاهش طول دوره تدوین گفت: در یک سال گذشته ۳۳ اثر در بخش رساله‌های علمی سطح ۴ و ۱۲۰ پایان نامه در سطح ۳ در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور دفاع شد.

وی ایجاد درگاه مستقلی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc) از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را تحول دیگری در عرصه پژوهش دانست و گفت: در یک سال گذشته ۸ همایش علمی در استان‌های سمنان، مازندران، گلستان و خوزستان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ثبت شد که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

خانم متولیان همچنین از برگزاری ۲۵ کرسی علمی ترویجی در یک سال گذشته در سراسر کشور خبر داد و گفت: کاربردی کردن عناوین و موضوعات پژوهش‌های طلاب از اولویت‌های این معاونت است که با عنایت به این موضوع، نیازهای جامعه معاصر مثل جوانی جمعیت، عفاف و حجاب و پوشش، آسیب‌های اجتماعی و تربیت دینی کودکان مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

وی همچنین در این خصوص ادامه داد: ۵۲ گروه پژوهشی را در گروه تحقیقات پیمایشی رشد قرار داده‌ایم که این تحقیقات پیمایشی کاملاً مرتبط با نیازهای کاربردی جامعه است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در پایان از رونمایی کتاب در ۲۸ استانی که مدارس علمیه خواهران در آنها فعال هستندخبر داد و گفت: در هفته پژوهش امسال به طور میانگین در هر استان بین ۲۵ تا ۴۰ کتاب رونمایی می‌شود.

وی بیان داشت: در یک سال گذشته ۳۳ اثر در بخش رساله‌های علمی سطح ۴ و ۱۲۰ پایان نامه در سطح ۳ در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور دفاع شد.

در حاشیه این نمایشگاه و در اجلاس سراسری هفته پژوهش از ۱۰۷ فعال عرصه پژوهش اعم از پژوهشگر، استاد راهنما و استاد داور حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha