جشن تکلیف هزار نومکلف مدارس دخترانه اردکان برگزار شد+ عکس

جشن تکلیف هزار نومکلف مدارس دخترانه شهرستان اردکان با همت گروه " خورشید کویر " مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه  ابراهیمیان، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) اردکان  در گفت و گوی خبری، با بیان اینکه جشن تکلیف بزرگترین عید زندگی و عبودیت انسان است، گفت: جشن تکلیف دانش آموزی یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی است که نقش مهمی در نهادینه کردن احکام اسلام در جامعه دارد و رسیدن به سن تکلیف، نقطه عطف در زندگی هر انسان است و سرآغاز ارتباط با خداوند متعال محسوب می‌شود.‌

 وی با اشاره به برگزاری مراسم در کانون تربیتی ـ فرهنگی امام خمینی (رحمه الله علیه) شهرستان اردکان بیان کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) این مکان فرهنگی با تدفین شهید گمنام هجده ساله ای، مزین شده است ومراسم استقبال از نومکلفان با میثاق با شهید گمنام شروع می‌شود.

خانم ابراهیمیان گفت: شایسته است دختران نومکلف با رسیدن به سن تکلف و بندگی با احکام الهی آشنا شوند، بنابراین برخی از احکام از قبیل محرم و نامحرم، پوشش و حجاب در قالب برگزاری مسابقه برای دانش‌آموزان بیان شد.

وی تصریح کرد: آگاهی یافتن دانش‌آموزان به لزوم مراجعه به متخصص فقهی برای مسائل دینی و انتخاب مرجع تقلید در آستانه ۹ سالگی و جشن عبادت، بسیار حائز اهمیت است و در نمایش طنز "ننه نصرت"  این موضوع به خوبی برای دانش‌آموزان مطرح و اسامی مراجع تقلید کنونی و رساله برای آنها معرفی شد.

این مقام مسئول گفت: یکی از برنامه های ویژه این جشن، برنامه چادرسرگزاری دختران و اجرای همخوانی سرود "دختران ایران " است که با استقبال پر شور دانش‌آموزان نومکلف اجرا شد.

وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروزه وجود دارد مسئله چشم و همچشمی و گرفتن جشن های تکلیف نامناسب می‌باشد؛ از این رو در برنامه نمایشی "خونه مادربزرگ و نازگل"  به آسیب‌های این موضوع پرداخته شد و همچنین کتاب آسمانی "قرآن"، اهمیت برپایی نماز اول وقت، کتاب "مفاتیح الجنان" و ... در قالبی جذاب  معرفی شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) اردکان با اشاره به سابقه ۷ ساله گروه خورشید کویر در اجرای جشن تکلیف مدارس اردکان، خاطرنشان کرد : تمام اعضای این گروه متشکل از مبلغین و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلامالله علیها) اردکان است و مراسم جشن تکلیف امسال علاوه بر موارد مطرح شده شامل بخش های آموزنده و متنوع دیگر از جمله؛ همخوانی دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، ایران، مسابقه پاور عبادت و ... بود.

خانم ابراهیمان در پایان گفت‌وگوی خبری از همکاری آموزش و پرورش به ویژه آقای سرافرازی معاون پرورشی این ارگان، مدیران مدارس و آقای فداکار مدیر کانون تربیتی ـ فرهنگی امام خمینی(رحمه الله علیه) تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha