حضرت زهرا(س)، مدافع و حامی حریم ولایت بود

مدیر مدرسه علمیه محمودیه شیراز گفت: وظیفه ما دفاع از ولایت است و این را به عنوان یک واجب در زندگی خود نهادینه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی حوزه علمیه خواهران استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز در اولین گردهمایی مادرانه با عنوان حیات معنوی خانواده فاطمی گفت: وجود حضرت زهرای اطهر(س) نه تنها برای شیعیان بلکه برای اهل سنت نیز دارای جایگاه رفیعی می باشند و روایات زیادی را در کتب خود به ایشان اختصاص داده اند.

وی افزود: وجود صدیقه طاهره(س) آنچنان برای پیامبر اکرم(ص) ارزشمند بود که طبق روایات هرگاه دختر خود را می دید از شدت شعف بر دست و صورت او بوسه می زد و این مافوق رابطه پدر و فرزندی و نهفته در ویژگی های والا و صفات متعالی ایشان بود چراکه فاطمه زهرا(س) نقطه محوری خلقت است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری اظهار داشت: یکی از ویژگی های ایشان، بندگی محض خداوند متعال است و قبل ازهر صفات دیگری از او مشاهده اوج بندگی حضرت زهرا(س) تجلی پیدا می کند به گونه ای که شب تا صبح به عبادت مشغول بودند و در حق همه مومنین دعای خیر می فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دوم حضرت فاطمه زهرا(س) تکلیف محور بودن است، و می بینیم که همراه با پدر بزرگوارش در تمامی صحنه های اسلام حضور دارند و گاهی تکلیف ایشان پرستاری از پدر در جنگ ها می باشد و گاهی هم تکلیف حمایت و دفاع از ولایت و وجود مبارک حضرت علی (ع) است .

تولیت آستان مقدس سید علاء الدین حسین(ع) بیان کرد: امروز باید از سیره حضرت زهرا(س) الگوبرداری کرده در مقابل نظام اسلامی تکلیف محور باشیم و بدانیم وظیفه ما دفاع از ولایت است و این را به عنوان یک واجب در زندگی خود نهادینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha