دیدار مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان سمنان با اساتید مدارس علمیه شاهرود و بسطام

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اساتید مدارس علمیه حضرت معصومه علیها السلام شاهرود و فاطمه بنت اسد بسطام در مدرسه علمیه حضرت معصومه علیها السلام دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجم مدیر حوزه علمیه خواهران استان و هیات همراه با اساتید مدارس علمیه حضرت معصومه علیها السلام شاهرود و فاطمه بنت اسد بسطام در مدرسه علمیه حضرت معصومه علیها السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم با اشاره به جایگاه اساتید، گفت: سرمایه های اصلی در مدارس علمیه نیروی انسانی اعم از کادر، اساتید، هیات امنا و طلاب هستند و این باعث افتخار است؛ لذا برخورداری از تجهیزات و امکانات سخت افزاری در روند کار کمک کننده هستند.

وی با توجه به فعالیت در حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: همت، جدیت، دقت نظر در برنامه ها و طبق برنامه پیش رفتن در جمع حوزه های خواهران بهتر انجام می شود.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به اهمیت تولید علم، تصریح کرد: انسان برای صعود کردن به دو بال تقوا و علم نیاز دارد که تقوا در راس همه کارهای تربیتی می باشد و منظور از علم، تولید علم است که از وظایف اصلی اساتید برشمرده شده است.

وی اظهار داشت: حرکت ما بر اساس چشم انداز ۱۵ ساله است که در ۵ سال اول ریل گذاری انجام می شود و خروجی آن باید تربیت برای نسل ظهور باشد که ابتدا با خود سازی و بعد طلبه سازی تربیت نسل ظهور انجام می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نجم با اشاره به انتخابات مجلس، بیان شاخصه های فرد اصلح بدون هیچگونه جانب‌داری، حضور حداکثری و انتخاب اصلح را از وظیفه مبلغین دانست و شرکت در انتخابات را احترام به خون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای تروریستی کرمان برشمرد.

 اساتید در ادامه جلسه به بیان مسائلی از جمله شرایط بازنشستگی، ارزیابی اساتید، اشکالات موجود در کتاب ها و عدم تناسب آن با طلاب مقطع سیکل پرداختند.

کیفیت و کمیت دوره‌های ضمن خدمت، رتبه بندی اساتید، مجوز تدریس، تکراری بودن سر فصل های برخی از کتب درسی و استفاده از اساتید اخلاق و صاحب نفس، نحوه ارائه تسهیلات مرکز خدمات به اساتید خواهر در مدارس علمیه از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نجم و هیات همراه به مسائل مطرح شده از طرف اساتید پاسخ دادند.

در ادامه این دیدار آقای حجت الاسلام عباس امینی رئیس هیات امنا مدرسه علمیه حضرت معصومه با توجه به حدیث "من اسعد الی الله خالص عباده..." اظهار داشت: جایگاه مدارس علمیه در جامعه مشخص است که اساتید با تمام توان دانسته های خود را برای رضای خدا در اختیار طلاب قرار می دهند و امروزه ایران و جهان خواستار اسلام ناب است.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر ۲ گسست در جهان وجود دارد یک بحث اقلیم آب و هوا و دیگری فاصله بین نسل قبل و بعد است که با حضور مبلغین حوزوی می توان برطرف کرد.

حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود افزود: طلاب امانت هستند و اساتید سرمایه های حوزه به شمار می روند و باید برای حرمت آنان اهمیت بیشتری قائل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha