نماز اساسی‌ترین عامل محبت بین بندگان و پروردگار است

مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه گفت: نماز اساسی ترین عامل ارتباط و محبت بندگان و پروردگار است و همچون ریسمانی انسان را به عالَم ملکوت اتصال می دهد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت ستاد اقامه نماز و اداره آموزش و پرورش ساوه، نشست نماز با حضور خانم نجیبه کرمی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه در جمع دانش آموزان مدرسه مقطع متوسطه اول باغبانی در این مدرسه برگزار شد.

کرمی بیان کرد: نماز اساسی ترین عامل ارتباط و محبت بندگان و پروردگار است و همچون ریسمانی انسان را به عالَم ملکوت اتصال می دهد.

وی در ادامه افزود: نماز از زبان ائمه معصومین به عنوان ستون و اساس دین نام برده شده است و در قرآن کریم، سوره انعام آیه ۹۲ به ویژگی مومن اشاره نموده است که « و هم علی صلاتهم یحافظون» مومنین از نمازهای خویش مواظبت می‌کنند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه، اظهار داشت: منظور از محافظت، همان خشوع در نماز و تذلل و تأثر باطنی از عظمت پروردگار در موقع ایستادن در مقام عبودیت اوست.

کرمی افزود: نماز در اسلام، حقیقتی جامع و واقعیتی کامل است که در پرتوی آن انسان به آداب الهی مؤدب می‌شود و طریق رشد و کمال و حقیقت را می‌پیماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha