موانع تولید هر چه زودتر باید برطرف شود

حوزه/ امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت: موانع تولید در کشور باید برطرف شود چه موانعی که مربوط به دولت می شود چه موانعی که خارج از دولت است تا جایی که اگر بین قوا حل نشد به رهبری انتقال بدهند و حل بشود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران،حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه نماز جمعه در طلیعه خطبه دوم ابتدا یاد و نام عالم بصیر و مجاهد پارسا حضرت آیت الله حاج شیخ عبد النبی نمازی را گرامی داشت و گفت: شخصیتی که چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن در سنگر های گوناگون علمی و سیاسی و دفاع از اسلام و نظام و انقلاب حاضر بودند. ارتحال این عالم بزرگوار را به همه ارادتمندان و بیت مکرم و مردم عزیز استان بوشهر تسلیت عرض می کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: موانع تولید در کشور برطرف بشود چه موانعی که مربوط به دولت می شود چه موانعی که خارج از دولت است تا جایی که اگر بین قوا حل نشد به رهبری انتقال بدهند و حل بشود.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: رهبر معظم انقلاب تصریح داشته اند که منابع مالی بانکی به بنگاه های کوچک و متوسط اختصاص پیدا کند، نه اینکه شرکت های بزرگ دولتی این ها را تصاحب کنند در اختیار افراد به اصطلاح زرنگ  دارای ارتباط با بانک مرکزی قرار گیرد این عدالت نیست. رهبری فرمودند رعایت عدالت به معنای واقعی کلمه اینجا لازم است و باید منابع مالی لازم در اختیار تولید کننده کوچک و متوسط قرار گیرد.

وی اشاره کرد: این جا نکته ای که وجود دارد برش استانی این فرمایشات است که باید به دقت بررسی و اجرا شود، کارگروه هایی که تشکیل شده یا می شود به معنای واقعی کلمه از مشکلات تولید و صنعت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان زرخیز گره گشایی کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با تبریک تقارن بعثت نبی اعظم صل الله علیه و آله و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از برکات بزرگ بعثت پیامبر عظیم الشان است رهبری الهی و یارانی چون پاره های آهن و مردمی مومن و بصیر با الهام از بعثت نبی اعظم و تحقق اهداف والای بعثت قیام کردند.

وی بیان داشت: بعثت پیامبران الهی  هدفهای بزرگی دارد که رأس همه‌ی این هدفها عبارت است از توحید، که هدف بزرگ بعثت است« وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت» و توحید دو جزء دارد بندگی الهی و نفی طواغیت.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با اشاره به اینکه بسط و گسترش توحید با گوشه گیری و انزوای دین و در حاشیه بودن شریعت الهی به دست نمی آید، گفت:  مناسبات اجتماعی و نظام سیاسی حکمرانی می خواهد که آن هم با کتاب و فرامین الهی است. و در راس این مناسبت ها هم مدیریت خود پیامبران است.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان بیان کرد: اساسا دشمنی با پیامبران هم از همین جا شکل می گیرد یعنی از برپایی نظام سیاسی که نفی طاغوت می کند و با بعثت پیامبر عقول مردم هم منبعث می شود یعنی مردم هم برانگیخته ممی شوند و در صحنه حاضر می شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha