تجلیل از برگزار کنندگان آیین پایانی کنگره بین المللی علامه محمد حسین طباطبائی

از مشارکت مدارس علمیه و مدارس علمیه تخصصی استان تهران که در برگزاری آیین پایانی کنگره بین المللی حضرت آیت الله علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره) با دبیرخانه این کنگره همکاری داشتند، با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران و دبیر اجرایی کنگره تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، از مشارکت مدارس علمیه و مدارس علمیه تخصصی استان تهران که در برگزاری آیین پایانی کنگره بین المللی حضرت آیت الله علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره) با دبیرخانه این کنگره همکاری داشتند، با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران و دبیر اجرایی کنگره مزبور در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان تقدیر به عمل آمد.

محمدباقر خراسانی دبیر اجرایی کنگره بین المللی حضرت آیت الله علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره) در این نشست که با حضور مدیران، کتابداران و معاونان پژوهش استان تهران برگزار گردید، با بیان این نکته که علامه پیشتاز عرصه جهاد تبیین بوده است ایشان را مروّج عقلانیت در سطح جامعه معرفی نمود که معارف اهل بیتی و معارف عقلانیتی را در راستای عقلانیت سازی جامعه گسترش می داد.

وی با اشاره به مشارکت فعال حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران در بحث کنگره با تأکید بر لزوم تداوم و استمرار جریان سازی حول شخصیت بی نظیر علامه طباطبایی(ره)، نیاز امروز جامعه را در بین نخبگان و عموم مردم هدایت به سمت عقلانیت دانست و با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس در اسفند سال جاری مهم ترین وظیفه نخبگان را ترغیب مردم به حضور حداکثری در این رخداد سیاسی عنوان کرد و نتیجه سوق جامعه به سمت عقلانیت را هیجان سازی سالم دانست.

وی در خصوص کنگره بین المللی علامه(ره) با اشاره به آمار دبیرخانه عنوان داشت که با توجه به اینکه شروع این رویداد علمی در شرایط کرونایی و تعطیلی مراکز علمی بود 359 چکیده در 6 محور اصلی به دبیرخانه رسید که 262 چکیده پذیرفته شد.

خراسانی در ادامه افزود: 235 مقاله به دبیرخانه واصل شد و از این تعداد 120 مقاله در دو سطح علمی پژوهشی و علمی ترویجی ارزیابی و پذیرفته شدند که در صدد چاپ مجموعه مقالات در چند مجلد هستیم.

در بحث پیش نشست ها در مجموع 143 پیش نشست داخلی برگزار شد که از این میان 115 پیش نشست توسط نهادهای حوزوی و 28 پیش نشست توسط مراکز غیرحوزوی برگزار شد.

دبیر اجرایی کنگره مزبور با اشاره به درصد مشارکت نهادهای مختلف اضافه نمود که حوزه های علمیه خواهران با 53 درصد بالاترین نرخ مشارکت را در مقایسه با سایر مراکز علمی برگزار کننده به خود اختصاص داده و پیشتاز این رویداد علمی بودند.

خراسانی با بیان اینکه مقالات ارسالی در 6 محور اصلی و در کمیته های تخصصی بررسی شد، گفت: از میان آثار دریافتی سهم موضوعات مرتبط با زن و خانواده بسیار اندک بوده و از حوزه های علمیه خواهران جهت پرداختن به موضوعات چالشی روز و نیاز جامعه دعوت به عمل آورد و ضرورت این موضوع را در تلاش برخی معاندان در تخریب نگاه علامه(ره) به مقوله زن و عدم التفات به سیره عملی ایشان دانست.

خراسانی از تشکیل دبیرخانه دائمی و در نظر گرفتن جایزه جهانی حکمت و نشان جهانی علامه طباطبایی(ره) خبر داد و افزود: زندگی نامه مختصر حضرت علامه(ره) به چهار زبان تدوین شده است و در راستای ادای دین به شخصیت بی نظیر این عالم فقید، افزود: دبیرخانه دائمی در صدد جمع آوری خاطرات شفاهی و تهیه محتوای رسانه ای با جامعه مخاطب عام می باشد.

در پایان این نشست از مشارکت فعال مدارس علمیه و مدارس علمیه تخصصی خواهران استان تهران که در برگزاری پیش نشست ها و نیز برپایی نمایشگاه تخصصی آثار با محوریت علامه طباطبایی(ره) در حاشیه آیین پایانی کنگره مزبور، تقدیر و تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha