اگر انتخاب نکنیم اجنبی خیال انتخاب کردن برایمان را در سرخواهد پروراند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در یادداشتی آورده است: ما یقین داریم اگر انتخاب نکنیم اجنبی خیال انتخاب کردن برایمان را در سرخواهد پروراند و برای تحقق نکبت و تاراج عرض و سرزمینمان، که رویای دیرینه شب‌های پریشان اوست، بیشتر خواهد اندیشید و در حالت عکس، خودمان با تعداد و با نگاشته‌هایمان مالک تقدیرمان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم عزیزاللهی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ در یادداشتی آورده است:

سخن راندن در مورد انتخابات، گفتگو پیرامون موضوع آشنایی است؛ چرا که خلقت انسان با میل تحقق بخشیدن به مفاهیمی که حس حیات و استمرار او را تقویت می‌کند، گره خورده است؛ امری که در پس آن، به واقع جانمایی قطعه های سرنوشت، خودنمایی می‌کند.

یادآوری اصل انتخاب و هوشیارسازی، حتی با فرض مستور و مغفول بودن آن، نظر به موافقت با میل و طبع، زاد و زحمت زیاد نمی طلبد؛ چرا که ما هر آن و با هر اقدامی مسیر صندوق های مهر شده انتخاب و تمرین انتظار و اثربخشی را طی می کنیم و لذاست که منفور تفرقه افکن، زحمت بیشتری متحمل می شود تا خفتن این خصوصیت موافق طبع را تزریق نماید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در رابطه با آنچه از شبهات و دلسردسازی که در تزئین‌های مختلف ممکن است روی دهد، معتقد است: اگر از سوی اعضای یک تن انجام می‌شود، جرقه زدن و به شعله کشیدن چشم بسته سرزمین‌هایی است که به جهت قرابت و همجواری و شدت آن، بالاخره سرزمین خود دلسردکننده را نیز دربر خواهد گرفت و اما آنچه از زوزه شغالهای پشت مزرعه به گوش می‌رسد، باید یادآور دریده شدن جان هایی در مرزهای دیگر بوده و هراس و احتیاط را هر چه بیشتر در تن های ساکنین داخل منزل برانگیخته و همبستگی و هم صدایی و پشت در پشت هم بودن را تقویت کند.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین و رفع شبهات انتخاباتی می‌نویسد: آنچه از سوالات واقعی در اذهان می‌جوشد و از دریچه سرخ زبان جاری می‌شود، باید جدی‌انگاری شده و مطابق عقل، فطرت و تعبد، پاسخگویی شود.

خانم عزیزاللهی در مواجهه با انواع سوالات و شبهات پیرامون انتخابات توصیه کرد: هر آنچه سؤال نماست باید از پرسش حقیقی تفکیک شود، هر آنچه از آسیب موجود و واقعی حاکی است، باید پذیرفته شده و در رفعش قدم برداشته شود و هر آنچه از نقص اطلاعات است باید با اطلاع رسانی بموقع و نه دیرهنگام جبران شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم، نوع امورات دقیق همچون تقویت ابعاد حس انتخاب را فرایندی دانست و اذعان داشت: این قبیل امورات باید در طول زمان باشد و یادمان باشد اکتفا به حداقل‌ها نتیجه حداقلی خواهد داشت؛ پس باید فراتر رفت، فراتر از رفع رفت و به دفع شبهه و بلکه به ایجادها اندیشید؛ ایجاد و تعمیق اندیشه‌ها و تذکار وقایعی که شلوغی ایام و عریانی منابع، قصد پوشاندن آنها را دارد.

وی با تاکید بر لزوم تبلیغات اثربخش در این برهه از زمان، خطاب به طلاب ولایتمدار و انقلابی حوزه‌های علمیه اعلام کرد: فضای تبلیغات، برای هر کسی که گمان می‌کند خود می‌داند و می‌تواند یک عنصر فعال در شبکه انتخاب باشد، بستر تمرین قول و قلم و قدم در جهت این فراروی است.

خانم عزیزاللهی در ادامه نوشت: ما یقین داریم اگر انتخاب نکنیم اجنبی خیال انتخاب کردن برایمان را در سرخواهد پروراند و برای تحقق نکبت و تاراج عرض و سرزمینمان که رویای دیرینه‌ی شب های پریشان اوست، بیشتر خواهد اندیشید و در حالت عکس، خودمان با تعداد و با نگاشته‌هایمان مالک تقدیرمان خواهیم بود.

وی افزود: خودم و دیگران را توصیه می‌کنم به مرور این واقعیت که استقلال هویتی و سلامت روحی مستلزم متأثر نشدن از دیدگاه‌های مأیوس است هر چند این دیدگاه ازسوی محبوبی القا شود و باز مرور کنیم که راه انداختن نهضت بیداری، لزوما عده و عُده نمی‌خواهد بلکه گاه یک دست تنها، می‌تواند علمی را هم‌توان یک نهضت، بلند کند، همچنان که خطبه طوفانی را می‌شود با جملاتی در بطن صفحات و با اقلامی که می‌تواند ارقام را تغییر بدهد، ایراد کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در پایان می‌نویسد: به یقین، نفْس‌ها و نفَس‌های ساکن در سرزمین سبز شده با سرخی جان شهداء، صاحبان بهترین انتخاب ها، چشمه جوشان و عظیم در این سیر و سوق خواهند بود و انتخاب نمودن را انتخاب خواهند کرد.

دست قدرت الهی، حسب نظام عالم، پشتوانه حق بوده و خواهد بود ان‌شاءالله

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha