طلاب در جایگاه خود امام اند/ امام نسبت به مأمومین نمی تواند بی تفاوت باشد

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در جمع طلاب مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) با بیان این که طلاب در جایگاه خود امام اند، گفت: امام نسبت به مأمومین نمی تواند بی تفاوت باشد.

به  گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین فاضل، در اولین روز از سفر خود به استان زنجان، از مدرسه علمیه خدیجه کبری س زنجان بازدید کرد. 

در این بازدید، حجت الاسلام و المسملمین فاضل، در جمع طلاب مدرسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه شعبان، با اشاره به روایت « مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ اگر شناخت از امام زمان در زندگی انسان سایه نینداخته باشد، به جاهلیت مرده است»، عنوان کرد: شناخت امام زمان به معنای، شناخت ظاهری نیست. بلکه به این معناست که این شناخت چه مقدار در زندگی ما سایه انداخته است؟ 

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه افزود: امام زمان(عج) چون امام، هادی و مسئول و مقتداست، نمی تواند مأمومین خود را فراموش کند و آنها را رها کند. خواهران بزگوار، ما امامیم در جایگاه خود. فقط دامنه امامت تغییر کرده است، گاهی امامت نسبت به کلاس است، گاهی نسبت به شهر، گاهی به کشور. هر کس امام است، نسبت به مأمومین خود مسئولیت‌هایی دارد. اگر شما مأمومین خود را رها کنید، یعنی امام زمان خود را نشناخته اید؛ مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة. لذا فرد به جاهلیت مرده، به ایمان نمرده، اسلام در زندگیش جاری و ساری نبوده است.

وی در ادامه به روایتی از جد امام زمان، امام علی علیه السلام، که فرمودند: بَرَکَةُ الْعُمْرِ فی حُسْنِ العَمَلِ؛ برکت عمر در خوب انجام دادنِ کارهاست» اشاره کرد و گفت: از کجا بفهمیم عمر ما پربرکت بوده، اینکه کار خوب انجام دهیم. یکی از این کارهای خوب، استفاده از فرصت های پیش روست. روایت از پیغمبر اکرم ص است که هر کسی که صبح کند، اما اهتمام به مسائل مسلمین نداشته باشد، او مسلمان نیست. الان مسائل غزه،  مسئله انتخابات و ... از جمله مسائلی است که نیاز به توجه ما دارد؛ اگر نعمت جمهوری اسلامی امروز از دست ما برود، باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل به نقش مردم در پیروی انقلاب اشاره کرد و افزود: امام رضوان الله تعالی ۱۵ سال در تبعید بود. وقتی قصد کردند که به ایران بیایند، راه ها بسته شد و ارتش حکومت نظامی اعلام کرد. هیچ راهی برای امام وجود نداشت. اما مردم خواستند، إنَّ اللهَ لایُغَیّرُ ما بقومٍ حتّی یُغیّروا ما بأنفُسهم؛ خدا سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آن قوم بخواهند. بلا تشبیه نسبت به ساحت امام عصر هم همین است، مردم باید بخواهند تا امام عصر ظهور کند. اگر فکر می کنید با گفتن «اللهم عجل لولیک الفرج» امام می آید ۱۰۰۰، سال بر ما نمی گذشت و امام ظهور می کرد. امام نیرو و کادر می خواهد. ما باید خودمان را آماده کنیم. باید تلاش کنیم. لیس للانسان الا ما سعی.

در ادامه این دیدار، از طلاب برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدرسه تجلیل شد. 

طلاب در جایگاه خود امام اند/ امام نسبت به مأمومین نمی تواند بی تفاوت باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha