بی رونق کردن انتخابات از اهداف و برنامه‌های دشمنان است

مبلغ مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: یکی از اهداف دشمنان اسلام بی رونق کردن انتخابات و شرکت نکردن مردم در آن است که باید نسبت به آن هوشیار بود و اجازه ندهیم که آنان به هدف خود برسند زیرا شرط پیروزی همدلی و اتحاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی به ویژه انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران، خانم کلثوم خیرخواه در نشست بصیرتی پیرامون انتخابات که در جمع شماری از بانوان شهرستان گرگان برگزار شد، بیان کرد: یکی از عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم یک جامعه در انتخابات است که آینه حضور و مشارکت ملت در تعیین سرنوشت خود است.

وی افزود: مردم وسیله اصلی حرکت جامعه و تضمین کننده رشد و کمال هستند که با عدم حضور مشارکت آنان، اهداف متعالی اسلام و جامعه اسلامی هرگز تحقق نخواهد یافت.

مبلغ مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان با استناد به کلامی از امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه)، «همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده»، گفت: مسئله انتخابات، مسئله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است و سرنوشت مسائل اقتصادی، فرهنگی، روابط خارجی و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادی به این قضیه وابسته است؛ از این رو مردم وظیفه دارند به ملاک‌های دینی و اسلامی توجه کنند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

خانم خیرخواه با اشاره به این مطلب که «در اسلام به مشارکت مردم و حضور در عرصه‌های مختلف سفارش فراوانی شده است»، ادامه داد: احساس مسئولیت در کلیه امور مربوط به سیاست و حکومت و فعالیت‌های اجتماعی بر هر مسلمان واجب شرعی است.

وی اضافه کرد: مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی صرفا به واسطه انگیزه‌های فردی یا به خاطر مناقع شخصی نیست بلکه یک مسلمان در راستای تکالیف شرعی و پای‌بندی به دستورات اسلام بر خود لازم می‌داند که در ارتباط  با موضوعات اجتماعی مشارکت فعال داشته باشد.

استاد حوزه اظهار کرد: یکی از اهداف دشمنان اسلام بی رونق کردن انتخابات و شرکت نکردن مردم در آن است که باید نسبت به آن هوشیار بود و اجازه ندهیم که آنان به هدف خود برسند زیرا شرط پیروزی همدلی و اتحاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی به ویژه انتخابات است.

خانم خیرخواه با استناد به آموزه‌های قرآنی تاکید کرد: خداوند به مومنان امر می‌کند که در کارهای نیک با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشید و انتخابات به عنوان یکی از مصادیق مشارکت در کارهای خیر، باید در دستور کار امت اسلامی باشد و هر گامی که انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان برای مسئولیت اجتماعی امت و پذیرش خدمت به مردم برمی‌دارند، عمل صالح محسوب می‌شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اگر مشارکت در انتخابات به گونه‌ای باشد که جلوه‌های تحقق شعائر الهی در آن نمایان باشد، خشم دشمنان را بر می‌انگیزد و رضایت الهی را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha